یک کارشناس رسانه‌های بین‌الملل گفت: آمريكا از ارزش‌هاي عدالت گرايانه و ظلم ستيزانه اسلام در هراس است و بنابراین مي‌كوشد با فراهم آوردن بستری براي شكل گيري و گسترش اين افكار ضداسلامی به پيكر انديشه‌هاي ناب اسلامي ضربه وارد کند.

محمدرضا مانی فر در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به پخش فيلم توهين آميز به ساحت مقدس  پيامبر عظيم الشأن اسلام گفت: آمریکا و غرب سعی دارند در راستای اهداف خصمانه، جهان بینی فرهنگی خود را بر دنیا تحميل کنند و بیش از گذشته عنان مدیریت و رهبری افکار عمومی را در دست گیرند، بنابراین ساخت چنین فیلم‌های موهنی نتیجه همین تفکرات است.

موج بیداری اسلامی منافع استکبار جهانی را تحت الشعاع قرار داده است

وی در ادامه با اشاره به اهداف شوم آمریکا از پخش و انتشار این فیلم موهن افزود: تحولات و جنبش‌هايي كه در منطقه  از سه دهه قبل با پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شده و با روند بيداري اسلامي در حال گسترش و فراگيري است، منافع حياتي غرب، ايالات متحده آمريكا و هم پيمان ديرين آنها را در منطقه تهديد مي‌كند، از این رو  ايالات متحده آمريكا در تلاش است تا به گونه‌اي بنيان‌هاي فكري و فرهنگي جوامع به ويژه در منطقه خاورميانه را تحریف کرده و به نحوي جنبه تحول و انقلاب را از آنها سلب كند.

مانی فر ادامه داد: تمامی این مسائل، نشان دهنده تلاش راهبردي ايالات متحده آمريكا و غرب در راستاي حفظ منافع رژيم غاصب صهيونيستي و تخريب بنيان‌هاي فكري و فرهنگي تمدن‌هاي بزرگ، به ويژه تمدن اصيل اسلامي در منطقه است.


واکنش مسلمانان به فیلم موهن، قدرت اسلام را به نمایش گذاشت

این کارشناس رسانه‌های بین‌المللی افزود: اين گونه فيلم‌های موهن که در پوشش آزادي بيان و به صورت هدفمند ساخته و پخش مي‌شوند، موجب تشنج در منطقه شده و مقصود اصلي آنها سنجش ميزان پايبندي مسلمانان به مقدسات است و غرب با استمرار اين روند قصد دارد اینگونه مسائل را در جوامع اسلامي عادی جلوه دهد.

نخبگان در برابر اقدامات توهین آمیز هوشیار باشند

مانی فر در تشريح وظيفه رهبران فكري در مقابل چنین اقدامات موهنی اظهارداشت: برخورد هوشيارانه ازسوي نخبگان و رهبران فكري و فرهنگي جوامع به ويژه جامعه اسلامي در مقابل این اقدام توهین آمیز آمریکا وغرب كه همواره به دنبال حفظ منافع شوم خود در منطقه هستند ضرورتي دو چندان دارد.

این کارشناس رسانه‌های داخلی و خارجی با اشاره به  اینکه  باید برای مقابله با اینگونه اقدامات تمام توان خود را به کار گیریم، افزود: دشمنان اسلام در تلاش هستند با ايجاد تشنج و تفرقه، نبردهاي طائفه‌اي، فرقه‌اي و قومي را در میان ملت‌ها به وجود آورند و ما بايد با تكيه بر مشتركات، نقاط افتراق و تشنج را به حداقل ممكن برسانيم.

گسترش افكار و انديشه‌هاي تندروانه را مهار كنيم

مانی فر با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام، افزود: همانگونه كه رهبر فرزانه انقلاب تأكيد كردند، دشمن عقلي را فرمواش نكنيم و باید صهيونيست بين‌الملل و ايالات متحده آمريكا را در پس اين وقايع ديد و این نبرد حساسي بوده و ما اکنون در پيچ تاريخي عظيمي قرار گرفته‌ايم و بايد بكوشيم زمينه‌هاي بسط و گسترش اين گونه افكار و انديشه‌هاي تندروانه را مهار كنيم.

وي اضافه کرد: اگر برخورد جدي با اين انديشه‌ها به عمل نياوریم در آينده‌اي نه چندان دور نبردهاي فرقه‌اي، طائفه‌اي، مذهبي و قومي روز به روز در منطقه گسترش مي‌يابد و آب به آسياب دشمناني مي‌ريزد كه هيچ تمايل، سنخيت، ميل و حتي علاقه‌اي به آنچه به عنوان مقدسات مي‌شناسيم ندارند و تنها در پي تخريب بنيان‌هاي فكري و فرهنگي جوامع هستند، بنابراین رهبران فكري و فرهنگي جوامع، به ويژه سياست گذاران و برنامه ريزان فرهنگي در كشورهاي اسلامي بايد تلاش كنند تا با جلوگیری از اشاعه اين گونه فيلم‌ها تفرقه را از میان بردارند.

آمریکا اسلام را خطری جدی برای خود می‌داند

این کارشناس رسانه‌های بین‌الملل در خصوص ادعاي آمریکا مبني بر عدم دخالت در ساخت این فیلم تصریح کرد: بستري كه براي اين مسائل به ويژه در صنعت فيلم سازي فراهم مي‌شود، چيزي نيست كه از نگاه تيزبين ژرف نگران پنهان بماند. ايالات متحده آمريكا دير زماني است كه اسلام ستيزي و اسلام هراسي را آغاز كرده و مي‌كوشد تا اسلام را به عنوان تهديدي در برابر آنچه كه ارزش‌هاي بنيادي خود مي‌داند معرفي كند.

وی ادامه داد:  فيلم‌هاي مختلفي كه از گذشته تا كنون ساخته شده و به ويژه بعد از 11 سپتامبر رواج بيشتري گرفته، براين اساس شكل گرفته كه اسلام خطري جدي براي ايالات متحده آمريكا بوده بنابراین نقش بی چون و چرای آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی در ساخت این فیلم غیر قابل انکار است.

سركوب سياست هاي ظالمانه  آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی، محور اصلي فعاليت هاي آزادي گرايانه در منطقه

مانی فربا اشاره به ادعاي آزادی بیان در غرب گفت:  بنيان گذاران و حتي سياست گذاراني كه آغازگر اين حركت بودند ادعاي آزادي بيان می کردند  همواره در عمل نشان داده شده كه آزادي بيان مورد تأييد ايالات متحده آمريكا تنها در صورتي قابل پذيرش است كه منافع ايالات متحده آمريكا را تضمين كند.

این کارشناس رسانه‌های بین‌الملل در پایان خاطر نشان کرد:  آمريكا از ارزش‌هاي عدالت گرايانه و ظلم ستيزانه اسلام در هراس است و بنابراین مي‌كوشد با فراهم آوردن بستری براي شكل گيري و گسترش اين افكار ضداسلامی به پيكر انديشه‌هاي ناب اسلامي ضربه زده  و  در شرایطی که موج بيداري اسلامي در منطقه فراگير شده و مخالفت با سياست‌هاي ظالمانه ايالات متحده آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی به محور اصلي فعاليت‌هاي آزادي گرايانه و رهايي بخش تبديل شده تفرقه و تشنج را در كشورهاي منطقه حكم‌فرما سازد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار