رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: موضع مقاوم سازی، سبک سازی و استاندارد سازی در ساختنان ها نیازمند قوانین مستحکم و قابل اجرا است، بر این اساس مجلس، قوانین مربوطه به ساخت و ساز را ...

به گزارش خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرنگاران، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: مقاوم سازی ساختمان ها نقش مهمی در کاهش خسارات ناشی از حوادثی هم همچون زلزله خواهد داشت.
 
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به موضوع مقاوم سازی ساختمان ها حساس بوده و برآن تاکید دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی طی سالهای اخیر در سیر تصویب قوانین مربوطه، همواره مقاوم سازی و صنعتی سازی ساختمان ها و استانداردسازی مصالح را مد نظر دشته  است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مقام سازی ساختمان ها موضوع مهمی که در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است اما در سال های اخیر و با توجه به حوادث زلزله بم و آذربایجان شرقی، مقاوم سازی ساختمان ها یکی از فاکتورهای مهم محسوب شده است.
 
وی تصریح کرد: مقاوم سازی، بهسازی، مرمت و احیای ساختمان ها نیاز به استراتژی خاصی دارد که در چارچوب تدوین و اجرای آنها می توان خطرات بالقوه را کاهش داد.

وی با تاکید بر لزوم تغییر روش ساختمان سازی سنتی به صنعتی، گفت: صنعت و ساختمان سازی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند به طوری که بخش مسکن با 200 نوع صنعت مرتبط است.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: توسعه ساخت و ساز موجب رونق صنایع بزرگ و بالادستی شده و در نتیجه توسعه کشور را در پی خواهد داشت.

رحمانی با اشاره به مزایای استفاده از مصالح نوین در ساختمان سازی، گفت: استفاده از مصالح استاندارد و صنعتی موجب افزایش سرعت ساخت و سبک شدن سازه ها می گردد.

وی اضافه کرد: استفاده از این مصالح همچنین باعث صرفه جویی انرژی و بهبود کیفیت بنا می شود و عدم رعایت این مسائل کیفی خسارات جبران ناپذیری به ساختمان ها وارد می کند.

رحمانی با بیان اینکه گسترش صنعتی سازی و استفاده از مصالح استاندارد باید به صورت الزام مطرح شود، گفت: تولید انبوه این مصالح موجب پایین آمدن قیمت تمام شده آن ها و افزایش رضایت و خرسندی مشتری می شود.

این نماینده مجلس میزان تولید مصالح نوین در ایران را یک دهم کشورهای توسعه یافته دانست و گفت: استانداردهای ملی در این رابطه باید اصلاح و دوباره تدوین شود.

رحمانی همچنان خاطرنشان کرد: نهادهای متولی باید ساخت و تولید این مصالح را مورد ارزیابی مستقیم قرار داده و مسئولیت های تعریف شده ای را در این راستا عهده دار شوند.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران 25 تا 28 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش می یابد.

 در این نمایشگاه هزار و 100شرکت داخلی و بیش از 200 شرکت خارجی آخرین دستاوردها و توانمندی خود در زمینه های مختلف صنعت ساختمان را ارائه خواهند کرد.

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران که بزرگترین نمایشگاه صنعت ساختمان خاورمیانه محسوب می شود، بیش از 20 کشور جهان از جمله آلمان-آمریکا-فرانسه-انگلستان- اسپانیا- ترکیه- ایتالیا-کره جنوبی- چین- اتریش- مالزی- عراق- ژاپن - هنگ گنگ و سوئد حضور خواهند داشت./س
برچسب ها: قوانین ، ساختمان ، بازنگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار