فرماندار كهگیلویه گفت: ایجاد زیرساخت های لازم و ارائه خدمات كافی در مناطق روستایی این شهرستان موجب مهاجرت معكوس از شهر به روستا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سید 'ناصر رضایی' روز دوشنبه در مراسم بازدید از پروژه های در حال ساخت روستای 'دم عباس امامزاده نورالدین (ع)' افزود: حاشیه نشینی، سرخوردگی، مشكلات اقتصادی و بروز برخی آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی از آثار منفی مهاجرت روستائیان به شهر است.
وی بیان كرد: بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، كمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد كشاورزی كهگیلویه می بایست روستاهای مستعد مهاجرت معكوس را در این شهرستان شناسایی كرده و برای بازگشت روستائیان و ایجاد اشتغال پایدار برای اهالی این مناطق برنامه ریزی كنند.
رضایی با اشاره به اینكه آموزش و بهداشت از نیازهای اولیه ساكنان روستای 'دم عباس' شهرستان كهگیلویه است، اظهار داشت: بزودی طرح هایی از قبیل ساخت مدرسه كانكسی، خانه بهداشت، مرمت لوله كشی آب شرب، ساخت كانال های كشاورزی و بندهای انحرافی در این منطقه اجرا خواهد شد.
وی از اختصاص 450 میلیون ریال برای ادامه كار ساختمان امامزاده نورالدین (ع)، 60 میلیون ریال برای آغاز عملیات اجرایی مسجد روستای 'دم عباس' و 600 میلیون ریال برای توسعه گردشگری، آسفالت، احداث مسكن مددجویان كمیته امداد امام خمینی (ره) و اعطای تسهیلات اشتغالزایی بویژه در بخش كشاورزی تا یك ماه آینده خبر داد.
رضایی عنوان كرد: وجود مرقد حجت الاسلام 'نورالدینی' به عنوان اولین شهید دوران پیروزی انقلاب در روستای 'دم عباس' ارزش صدچندانی به این منطقه بخشیده و سردارانی نیز در جوار مرقد این شهید هستند كه برای دفاع از كشور ایثارگری كردند.
وی ابراز داشت: برای جبران رشادت های مثال زدنی این شهدا می بایست روستای 'دم عباس' به دوران اوج خود برگردد و برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهید 'نورالدینی' و سایر شهیدان این روستا كنگره شهدای منطقه دهه فجر امسال در روستا برگزار می شود.
رضایی افزود: اجرای طرح هادی، تامین مسكن مناسب و مقاوم و اعطای تسهیلات اشتغالزایی بویژه برای افراد تحصیلكرده از خواسته های مهم روستائیان شهرستان كهگیلویه به شمار می رود.
وی گفت: دستگاه های متولی می بایست با برنامه ریزی دقیق و اصولی برای تحقق خواسته های معقول روستائیان شهرستان كهگیلویه اقدام كنند./س

برچسب ها: مهاجرت ، معکوس ، روستاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.