نماينده آلمان در سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد 15عضو شوراي امنيت ضمن اظهار نگراني درباره اوضاع انساني در يمن،‌خواستار آغاز فوري گفتگوي ملي در اين کشور هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از   خبرگزاري فرانسه ، "پيتر ويتيگ" که کشورش در ماه سپتامبر رياست دوره‌اي شوراي امنيت سازمان ملل را بر عهده دارد، در پايان رايزني‌هاي اين شورا در اين زمينه گفت: کشورهاي عضو خواستار آن هستند که گفتگوي ملي  فوراً در يمن آغاز  و زمينه براي برقراري ثبات در اين کشور فراهم شود.
وي افزود: اعضاي شوراي امنيت پس از شنيدن گزارش جمال بن‌ عمر فرستاده سازمان ملل به يمن درباره اوضاع اين کشور، نسبت به برخي تلاش‌ها براي ناکام گذاشتن فرايند انتقال قدرت سياسي در يمن اظهار نگراني کردند.
بنابه اعلام ويتيگ، اعضاي شوراي امنيت همچنين خواستار ارائه پاسخي فوري به اوضاع وخيم انساني در يمن شدند.
ويتيگ ضمن اعلام اينکه نشست کشورهاي دوست يمن قرار است هفته آينده در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک برگزار شود، تصريح کرد اين نشست فرصتي براي تاکيد بر حمايت جامعه بين‌المللي از فرايند انتقال قدرت در يمن به شمار مي‌رود.
يمن که در معرض فروپاشي اقتصادي قرار دارد، از جامعه بين‌المللي خواستار کمک شده بود و کشورهاي کمک‌کننده به يمن در نشستي که اوايل سپتامبر برگزار شد متعهد شدند چهار ميليارد و ششصد ميليون دلار به اين کشور کمک کنند.
برچسب ها: بین الملل ، یمن ، شورا ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار