مسئول تغذیه مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: با خوردن 30 گرم ماهی در روز یا دو بار در هفته، سکته قلبی 30 تا 50 درصد کاهش می یابد.



زهرا اباصلتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: مصرف ماهی، سبب کاهش کلسترول و تری گلیسرید شده و نیز عامل جلوگیری از افزایش فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی می باشد.
وی اضافه کرد: اسید های چرب موجود در ماهی ها با میزان چربی بالا،می توانند به حفظ عملکرد طبیعی قلب کمک کنند، مانع از ایجاد لخته شوند و فشار خون را در حد طبیعی نگه دارند.
اباصلتی با اشاره به میزان سلنیوم بالا در ماهی ادامه داد: ماهی و آبزیان، به علت داشتن سلنیوم بالا، نه تنها موجب کاهش بروز بیماری های قلبی و عروقی بلکه باعث کاهش بروز سرطان نیز می شود.
وی اذعان کرد: گوشت ماهی از آسان هضم ترین غذاهاست و پروتئین ماهی به طور کامل جذب بدن می شود، این گوشت نوعی چربی به نام امگا 3 دارد که گوشت قرمز فاقد آن است و برخلاف چربی های دیگر برای بدن زیان ندارد و می تواند چربی خون انسان را کنترل کند، همچنین به آسانی جذب خون شده و موجب چاقی نمی شود.
مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان تصریح کرد: ماهی، در سلامت دستگاه عصبی نقش موثری دارد و چربی گوشت ماهی از لخته شدن خون جلوگیری کرده و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.
اباصلتی یاد آور شد: ماهی های آب شور دریا، بهتر از ماهی های آب شیرین رودخانه هستند، ماهی های کوچک مثل ساردین را ترجیح دهید چرا که در مقابل سموم خیلی سریع واکنش نشان می دهند و فقط از یک نوع ماهی استفاده نکنید، بهتر است از انواع ماهی ها تغذیه کنید.


برچسب ها: کاهش ، سکته قلبی ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.