معاون پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران از راه اندازی سامانه هشدار سریع زلزله در شهر تهران خبرداد.

عبداله مظفری در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران باهمکاری آژانس همکاری بین المللی ژاپن برنامه منسجمی را از فروردین ماه امسال شروع کرد و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته دریک بازده زمانی 35ماهه سامانه عملیاتی می شود.

وی با اشاره به چگونگی عملکرد این سامانه تصریح کرد: عملکرد این سامانه بدین نحو است که هنگام وقوع زلزله در مکانی موج پیشتاز را اعلام میکند و در فاصله موج پیشتاز تا موج مخرب می توان اقدامات گسترده ای انجام داد.

معاون پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان مدیریت بحران اظهار داشت: راه اندازی این سامانه نقش مهمی در اعلام آمادگی فوری به مراکز جستجو و نجات دارد و همچنین با استفاده آن می توان اقدامات گسترده ای به صورت خودکار در شریان های حیاتی و مراکزی چون فرودگاه، مترو ، بیمارستان ها و مدارس و دیگر مراکز عمومی و تخصصی انجام داد.

مظفری با اشاره به اینکه در برنامه سه ساله افزایش ایستگاه های شتاب نگار در دستور کار است خاطر نشان کرد:‌در حال حاضر 10ایستگاه شتاب نگار در سطح شهر تهران نصب و راه اندازی شده است و با همکاری سایر نهادها انتظار میرود این سامانه طی 2سال دیگر به صورت عملیاتی اجرایی شود. /ل

برچسب ها: نصب ، سازمان ، هشدار زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شمس
۱۵:۰۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
كاش زلزله تهران زود بيايد تا ما شهرستاني ها زودتر از دست شما هاراحت بشويم . همه چيز براي تهراني ها شهرستاني ها كشك!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
من خودم تهرانی ام........اما راست می گی والا
آخرین اخبار