کلان شهر تهران با وجود داشتن 3 هزار و 264 هکتار بافت فرسوده و 14 هزار و 800 هکتار بافت ناپایدار رکوردار فرسودگی و ناپایداری است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با توجه به اینکه تهران بر روی گسل های اصلی زلزله قرار گرفته است نوسازی بافت های فرسوده باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.
 پایتخت پذیرای 3 هزار و 264 هکتار بافت فرسوده و 14 هزار و 800 هکتار بافت ناپایدار است، اما از ابتدای سال جاری طرح تفضیلی به کمک اداره پایتخت آمد و براساس ضوابط درج شده در این طرح برای ساخت و ساز و سرمایه گذاری در بافت های فرسوده و ناپدار تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شد.
جاوید، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به تسهیلات ویژه شهرداری تهران با اشاره به تسهیلات ویژه شهرداری تهران در صدور مجوزهای ساخت و ساز اظهار داشت: در صورتی که فردی قصد ساخت و ساز در مناطق فرسوده و ناپایدار را داشته باشد از یک طبقه و حتی با تجمیع پلاک های ریزدانه با مساحت 150 متر و بیشتر از دو طبقه مضاعف بهره مند می شوند تا تشویقی باشد برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده و ناپایدار اما با توجه به اینکه تهران بر روی گسل های اصلی قرار گرفته و گسل شمالی تهران با طول تقریبی صد کیلومتر گسلی منال است و در صورت وقوع زلزله 515 تا 6 ریشتری خرابی های فراوانی را در سطح شهر به دنبال خواهد داشت.
 مناطق فرسوده و ناپایدار پایتخت در برابر زلزله کاملاً بی جان هستند و حتی با آمدن یک زلزله 4 ریشتری خرابی املاک مسکونی فرسوده حتمی است.
 حال که شهرداری تهران برای ساخت و ساز در مناطق فرسوده و ناپایدار تسهیلات ویژه ای قائل شده اند خوب است تا شهروندان با استفاده از این تسهیلات نسبت به مقام سازی منازل خود اقدام کنند./ف
گزارش: سمیه زرچینی
برچسب ها: زلزله ، تهران ، بافت ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار