مقامات رژیم صهیونیستی گفته های تبریک سال نو عبری را بر محور نگرانی ها از قدرت اتمی ایران قرار دادند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، یهودیان ساکن رژیم صهیونیستی و در سایر کشورهای جهان از امشب فرا رسیدن "روش هشانا" (نوروز یهودیان) را جشن می گیرند.

رادیو اسرائیل در این خصوص نوشت:یهودیان امشب نخست به کلیساها می روند و در پی برگزاری آیین ویژه عید به خانه های خود باز می گردند، در کنار همسر و فرزندان به صرف خوراکی ها نمادین می پردازند و از جمله "قطعه ای سیب را در عسل فرو می برند، در دهان می گذارند و از خدای خویش می خواهند که در سال جدید شیرین کام و خوشبخت و سالم باشند." در مراسم شب عید، حاضران همچنین "تره را قطعه قطعه می کنند و آرزو می نمایند دشمنان آنان تکه تکه شوند" و "انار می خورند و نیایش می کنند که کردار نیک آنان افزون شود".

 

شانزدهم ماه سپتامبر 2012 میلادی
بیست و نهم ماه عبری «ایلول» سال 5772 عبری

 

ارتش رژیم اسرائیل نیز خود را برای برگزاری جشن "روش هشانا" (نوروز یهودیان) آماده کرده است. امشب سربازان همراه با فرماندهان خود در قرارگاه ها و پاسگاه های نظامی در نقاط مرزی و نظامی بر سر یک میز می نشینند و خوراکی های ویژه عید را صرف می کنند و آن را برکت می نامند. ارتش رژیم اسرائیل برای برگزاری آیین های نوروزی، پیشاپیش شش تن ماهی، 18 تن گوشت بوقلمون، 16 تن گوشت مرغ و 7.5 تن گوشت گاو، 25 تن سیب درختی و دو تن عسل خریداری کرده است که امشب زینت برسر  سفره سربازان و امیران ارتش در سراسر رژیم خواهد بود.
تبریک سال نو عبری به یهودیان/ابراز نگرانی از برنامه هسته ای ایران در شادباش عید
شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی، در پیام ویژه تلویزیونی، فرا رسیدن "روش هشانا" (سال نو عبری) را به یهودیان در سراسر جهان شادباش گفت. پرس تأکید بر ادعایی جالب کرد که "نباید با هیچ گونه نژاد پرستی و خشونت تعصب دینی یا سیاسی کنار آمد." رئیس رژیم صهیونیستی از همه مجریان قانون در رژیم خواست با پدیده های قانون شکنی مبارزه کنند و به ویژه به جهود درس بردباری، برابری و احترام به حق دیگران را بیآموزند.

 


امید رسیدن به صلح در سال نو عبری
پرز تأکید کرد که رژیم صهیونیستی نه تنها باید به صلح با مصر و اردن ادامه دهد، بلکه باید آن را قوی تر سازد و ابراز اطمینان کرد که در سال جدید یهودی سرانجام راهی برای از سرگیری گفت و گوی صلح با فلسطینی ها پیدا شود.
نتانیاهو، فرد همیشه نگران/تاکید بر تعیین خط قرمز برای ایران در تبریک های سال نو
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در گفتگو با شبکه سی ان ان و چند گفتگو با رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی باز هم تکرار کرد که آمریکا و جامعۀ جهانی باید برای ایران یک خط قرمز مشخص تعیین کنند.
بازی با آتش
او همچنین عقاید مذهبی ایرانیان را به "تعصب باورنکردنی" ایران و رهبران آن تعبیر کرد و گفت که برای آنان این تعصب مذهبی حتی از اصل بقا هم مهم‌تر است . به همین دلیل، به عقیدۀ وی که ناشی از فرط استیصال و عصبانیت می باشد، در مورد دولت ایران نمی‌توان به اصل عقلانیت تکیه کرد. وی در این رابطه گفت: "ایران با آتش بازی می کند."

 

بنیامین نتانیاهو - نخست‌وزیر اسرائیل، در گفتگو با شبکه CNN


علاوه بر این، در گفتگویی با نشریۀ اسرائیلی "جروزالم پست" (اورشلیم‌ پست) که به مناسبت سال نو یهودی انجام شده، نتانیاهو می‌گوید: "من شانزده سال قبل از خطر ایران صحبت کردم. آن موقع هم کسی حرف من را جدی نگرفت.امروز هم از لزوم تعیین خط قرمز می‌گویم. ولی همچنان کسانی که با من هم‌عقیده‌اند، زیاد نیستند اما امیدوارم که دیگران به ما بپیوندند. قانع کردن مردم در مورد درست بودن این سیاست نیاز به زمان دارد."
همچنین در مصاحبه‌ای با شبکۀ آمریکایی "سی‌.ان‌.ان‌." وی تأکید کرد که در مورد لزوم تعیین خط قرمز در برابر ایران، ساکت نخواهد نشست. به گفتۀ نخست‌وزیر رژیم اسرائیل "ایرانی‌ها در کار غنی‌سازی اورانیوم برای ساخت سلاح اتمی به سرعت پیش می‌روند و تا شش ماه دیگر، نود درصد راه را رفته‌اند".
نتانیاهو در توضیح این خط قرمز افزود: "خط قرمز یعنی مرحله‌ای که اگر ایران از آن بگذرد، عواقبش را خواهد دید. مطمئن باشید اگر ایرانی‌ها با چنین محدودیتی مواجه شوند، کار را متوقف خواهند کرد"...
نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در اشاره به قیام مسلمانان که در اثر اهانت وقیحانه به پیامبر گرامی اسلام(ص)ایجاد شده است، مدعی شد: جنجال و خشونتی که به دنبال انتشار یک فیلم ضداسلامی به راه افتاده است حاکی از تعصب بیجای مسلمانان است و در ادامه افزود که تعصب تندروهای ایرانی "همین تعصبی است که امروزه سفارتخانه‌ را به آتش کشیده... آیا می‌خواهید که آد‌م‌هایی چنین متعصب بمب اتمی هم داشته باشند؟"
بمب اتم ایران عامل شکاف بین دو مزدور
نتانیاهو بار دیگر بر فوریت درخواست خود از رئیس جمهوری آمریکا به منظور تعیین "خط قرمز" برای تهران تاکید کرد؛ مسأله ای که ممکن است بزرگترین شکاف میان آمریکا با رژیم صهیونیستی در چند دهه اخیر را عمیق تر کند.
نتانیاهو در مصاحبه ای تلویزیونی که در برنامه "دیدار با رسانه ها" از شبکه آمریکایی ان بی سی پخش شد گفت "دولت ایران تا پیش از نیمه سال آینده میلادی، بیش از 90 درصد اورانیوم غنی شده برای تولید بمب اتمی را در اختیار خواهد داشت."
همچنین سخنان روز گذشته، محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، که در یک کنفرانس خبری به موضوع حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای ایران اشاره کرده و گفت که " رژیم اسرائیل به آخر خطر رسیده است" و این رژیم نمی تواند آمریکا را برای حمله به ایران همراه کند، چرا که " آمریکا آسیب پذیری بالایی دارد و پایگاه های آن در تیررس توان موشکی سپاه پاسداران ایران است."
هم ارتباط تنگاتنگ هم گله و شکایت
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از روزنامه نگاران و مفسران آمریکایی نیز که از دیدگاه او در مورد تعیین خط قرمز برای برنامه های اتمی ایران انتقاد می کنند گله کرد. نتانیاهو از آنهایی که اقدام علیه برنامه اتمی ایران را "بسیار بدتر" از ایران هسته‌ای می‌دانند یا تصور می‌کنند که ایران اتمی موجب "ثبات خاور میانه خواهد شد" انتقاد کرد و این عقاید را "استانداردی جدید برای حماقت بشری" نامید.
وی مدتها پیش درخواست تعیین خط قرمز برای ایران کرد که این درخواست با مخالفت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و همچنین لئون پانه‌تا، وزیر دفاع ایالات متحده روبرو شد.
برخی از ناظران افزایش فشار نتانیاهو بر آمریکا را با رقابت‌های انتخاباتی ایالات متحده ربط داده‌اند. به عقیده آنها، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فرصت به‌ دست آمده در این مرحله را غنیمت می‌شمرد تا فشار بر اوباما را بیشتر کند.
با این حال نتانیاهو در مصاحبه خود تأکید کرد که رابطه کشورش با آمریکا "همچنان تنگاتنگ" است.
سال نو عبری و مقامات رژیم صهیونیستی همچنان نگران
وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، دکتر یووال اشتاینیتس امروز ارزیابی براساس تصورات خود کرد و گفت: حکومت اسلامی ایران از رهگذر تحریم های اقتصادی بین المللی تا کنون حدود 40 میلیارد دلار زیان داشته است. وزیر دارائی رژیم علیرغم این امر گفت آنچه که از تحریم ها حاصل شده کافی نیست و باید به حکومت اسلامی اولتیماتوم صریح داده شود که از ادامه برنامه های اتمی خود دست بردارد.

 

 یووال اشتاینیتس، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی


مسئوولان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، دولت اوباما را متهم کردند که در برابر افراط گرایی اسلامی در کشورهای عربی و اسلامی کوتاه آمده و آن را نادیده گرفته است. مقامات وزارت خارجه رژیم که نخواستند نامشان برده شود، همچنین گفتند: دولت واشنگتن کوشیده برای آنچه که در کشورهای عربی و اسلامی رخ می دهد بهانه ها و دلایلی ارائه دهد و آن را توجیه کند. ولی چشمان خود را به روی مسائلی که این وضع را به وجود آمده بسته است و اکنون با خونریزی و آشوبی که در سراسر جهان اسلام در رابطه با فیلم "مسلمانان ساده لوح" برپا شده متوجه اشتباه خویش گردیده است.
سوزان رایس اختلاف نظر با رژیم صهیونیستی را کتمان کرد اما تناقضات همچنان ادامه دارد
در حالی که به نظر می‌رسد اختلاف نظر بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه چگونگی برخورد با فعالیت‌های اتمی ایران بالا گرفته سوزان رایس‌، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز یکشنبه (26 شهریور/ 16 سپتامبر) این مسئله را کتمان کرد و گفت، میان این دو کشور در لزوم بازداشتن ایران از دسترسی به بمب اتمی هیچ اختلافی وجود ندارد.

 

سوزان رایس‌، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد
 

رایس برخلاف نتانیاهو گفت، اطلاعاتی که در دست سرویس‌های مخفی آمریکا و اسرائیل است نشان‌می‌دهد که ایران هنوز "زمان قابل ملاحظه‌ای" تا دست‌یابی به سلاح اتمی دارد.
او تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را "کارآمد" تلقی کرد و گفت، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا همواره روشن کرده است که آمریکا در کنار رژیم اسرائیل ایستاده و "آنچه که باید انجام شود را انجام خواهد داد" تا ایران دارای بمب هسته‌ای نشود. وی افزود: "با این حال ما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم."
واشنگتن همواره رژیم اسرائیل را از شتاب در تصمیم به حمله نظامی به ایران بر حذر داشته و اصرار ورزیده که هنوز برای حل و فصل مناقشه از طریق دیپلماسی زمان باقی است.
به رغم تهدیدات رژیم صهیونیستی و موضع متفاوت تل آویو و واشنگتن در حمله نظامی به ایران، آموس گیلعاد، از مقامات بلند پایه وزارت دفاع رژیم، حمله یکجانبه رژیم صهیونیستی به ایران را منتفی دانست.

مخالفت پانه‌تا با تعیین خط قرمز

لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا نیز در مصاحبه‌ای با مجله "فارین پالیسی" با تعیین خط قرمز برای ایران مخالفت کرد. وی گفت، حقیقت این است که برای "رئیس جمهور آمریکا، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و کشورهای دیگر" این "مجموعه‌ای از خط قرمزهای کوچک" نیست که "تصمیم‌های آنها را تعیین می‌کند."

پانه‌تا تصریح کرد، به رهبران این کشورها "مجموعه‌ای از واقعیت‌ها در رابطه با آنچه که یک کشور در سر دارد" ارائه خواهد شد و آنها "با سبک و سنگین کردن تصمیم خواهند گرفت که چه باید انجام داد."
خط و نشان های معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی
معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت آمریکا نباید صبر کند تا ایران به توانایی ساخت سلاح هسته ای دست یابد، آنگاه برای استفاده از گزینه نظامی در قبال ایران تصمیم گیری کند.

 

 دن مریدور، معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی در امور هسته ای

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دن مریدور، معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی در امور هسته ای و اطلاعات، در یک مصاحبه رادیویی گفت: " در چه نقطه ای باید برنامه هسته ای ایران متوقف شود؟ درست زمانی که بمب بر روی کلاهک موشک مونتاژ نصب شده و آماده برای شلیک است؟"
دن مریدور که با رادیو اسرائیل صحبت می کرد، از موضع دولت اوباما درباره جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای تقدیر کرد، اما گفت می بایست نشان داد که بر عزم برای حل این مساله تاکید می شود.
مریدور گفت: " این مستلزم شفاف سازی است، به نظر من، روشن است که حتی اگر ایران از تصمیم برای ساخت سلاح هسته ای فاصله داشته باشد، اگر قصد کند در عرض چند روز یا چند هفته، یک ایران مسلح به سلاح هسته ای خواهد بود."
برچسب ها: سال نو ، اسرائیل ، ترس ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.