از زمان حمله معترضان مسلمان به سفارت آمريکا در تونس که چهار کشته بر جاي گذاشت ، حدود يکصد نفر از شهروندان آمريکا از اين کشور تخليه شده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ منبعي ديپلماتيک اعلام کرد :« اتباع آمريکا روز يکشنبه از تونس خارج شدند.»

در عين حال اين منبع اعلام نکرد چه تعداد از آمريکايي ها تونس را ترک کرده اند.منبعي امنيتي اعلام کرد يکصد آمريکايي از جمله مقامات آمريکايي و آمريکايي هاي مقيم تونس با پرواز هواپيمايي تونس ، از اين کشور خارج شدند.

اعتراض ها به فيلمي ضد اسلامي در مصر و ليبي آغاز شد و افراد مسلح با حمله به کنسولگري آمريکا در شهر بنعازي سفير آمريکا و سه آمريکايي ديگر را کشتند.

تظاهرات سپس به ساير کشورهاي اسلامي در سراسر جهان گسترش يافت.در پي اعتراض هاي خشونت بار ضد آمريکايي در سفارتخانه هاي آمريکا در سودان و تونس که در مجموع شش نفر کشته شدند ، آمريکا دستور داد کارکنان ديپلماتيک غير ضروري و بستگان آنها اين دو کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه آمريکا نيز به شهروندان خود هشدار داد همه سفرهاي خود را به تونس لغو کنند و از آمريکايي هايي که هنوز در تونس حضور دارند خواست با در پيش گرفتن جانب احتياط از هر گونه تظاهراتي دوري کنند.»
برچسب ها: آمریکا ، شهروند ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار