رئيس سازمان ملي استاندرد ايران گفت : استاندارد جوش در صنايع مختلف ساختماني و غير ساختماني از اول مهر براي همه واحد ها ، شرکت ها و تعاوني هاي صنعتي ، سازمان ها و سازندگان مسکن ، اجباري است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبري دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان ، نظام‌الدين برزگري امروز پس از بازديد از اين نمايشگاه ، گفت : بر اساس اين قانون ، همه سازمان ها و نهاد هائي که با جوش در ارتباط هستند ، بايد استاندارد 34 و 38 را کسب کنند.

وي صنعت جوش را يکي از صنايع مهم دنيا دانست و افزود: با ساماندهي اين صنعت در کشور شاهد رشد صنعت جوش خواهيم بود.

برزگري اضافه کرد : صنعت جوش کشور که از اهيمت بالائي برخوردار است ، تا سه سال گذشته صاحب و ناظري نداشت و تلاش مي کنيم با اجراي استاندارد اين بخش، از خسارت ناشي از رعيات نکردن آن، جلوگيري کنيم.

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران افزود : بايد در ساخت و ساز ها ، هم مصالح استاندرد استفاده شود و هم ناظران ، نظارت دقيق داشته باشند تا از کالاها و مصالح غير استاندارد استفاده نشود.

برزگري به زلزله اخير استان آذربايجان شرقي اشاره کرد و گفت : بررسي اوليه اين زلزله نشان مي دهد ساختمان ها و بناهايي که حتي حد اقل استاندارد را رعايت کردند ، خسارت نديدند و سالم ماندند.

وي اضافه کرد : در دو دهه اخير به علت رعايت نکردن استاندارد هاي ساخت وساز ، تجارب تلخي داشته ايم و زلزله ها خسارات جدي به مسکن وارد کردند.

رئيس سازمان ملي استاندراد ايران گفت : از سال 85 مصوبه دولت در زمينه استاندارد مصالح ساختماني اجرائي شد و اين سازمان در حال حاضر بر واحد هاي مختلف اين بخش بويژه بيش از 700 واحد بتن سازي و 1400 مرکز توليد شن و ماسه نظارت دقيق دارد.

برزگري با اشاره به توسعه استاندارد در دنيا تصريح کرد: در سازمان استاندارد بين المللي ، بحث مسئوليت اجتماعي مطرح است که در کنار گواهي کالا استاندارد، بايد گواهي مسئوليت اجتماعي آن کالا نيز صادر شود.

دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان تهران که بزرگترين نمايشگاه صنعت ساختمان خاورميانه است ، در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برپاست.

در اين نمايشگاه ، هزار و 100شرکت داخلي و بيش از 200 شرکت خارجي ،آخرين دستاوردها و توانمندي خود در زمينه هاي مختلف صنعت ساختمان را ارائه کرده اند.

بيش از 200 هيئت خارجي از 15 کشور از جمله کشورهاي ، روسيه ، بلاروس ، ترکيه ، عراق ، افغانستان ، ارمنستان ، کويت ، امارات ، قطر ، قزاقستان ، تاجيکستان و پاکستان براي شرکت در نمايشگاه و گفتگو با مقامات و توليد کنندگان و سازندگان ساختماني ، وارد کشورمان شده اند.

علاقه مندان مي توانند تا 28 شهريور ماه هر روز از ساعت 9 صبح تا 16 در محل دائمي نمايشگاهها بين المللي تهران ، از دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان ، بازديد کنند./عب
برچسب ها: استاندارد ، صنعت ، جوش ، اجبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار