معاون اداره کل هواشناسی خوزستان از کاهش دمای هوا در هفته جاری خبر داد.





 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛علیرضا غلامپور در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: صبح امروز دمای هوا در شهر اهواز نسبت به روز گذشته دو درجه کاهش یافته و روند کاهش دما در هفته جاری ادامه می یابد.

وی افزود: در هفته جاری حداکثر دما در استان 40 درجه خواهد بود و حداقل دما نیز 24 درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

غلامپور تصریح کرد: در تابستان امسال دمای هوای شهر اهواز در چهار روز از ماه های تیر و مرداد به بیش از 50 درجه رسید. در روز 30 تیرماه دمای 51 درجه و در سه روز متوالی 10، 11 و 12 مردادماه نیز به ترتیب دمای 50، 50.2 و 50.6  در شهر اهواز ثبت شد. همچنین امیدیه با حداکثر دمای 52.4 درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان در تابستان امسال بود. همچنین حداکثر دما در آبادان نیز به 52 درجه سانتی گراد رسید. در شهریورماه نیز دمای بیش از 50 درجه در خوزستان گزارش نشده است.
صبح امروز دمای هوا در اهواز به صورت محسوسی کاهش یافت و شهروندان اهوازی پس از ماه ها تحمل گرمای طاقت فرسای تابستان جنوب، یک روز تقریبا خنک را تجربه کردند.

تابستان امسال دمای هوا در اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان بسیار گرم بود و در تیر و مردادماه دمای هوا چند مرتبه از مرز 50 درجه سانتی گراد هم گذشت و شهرهایی مانند اهواز، آبادان و امیدیه، تابستان امسال دمای بیش از 50 درجه را تجربه کردند.

در شرایطی که تعداد روزهای مرطوب و همراه با شرجی در شهریور امسال خوزستان بر خلاف سال های گذشته اندک بود، اواسط شهریور دمای هوا نیز اندکی کاهش یافت و خوزستانی ها نفسی تازه کردند؛ پس از آن دمای هوا دوباره روند افزایشی به خود گرفت و ابتدای هفته جاری نیز موجی از گرد و غبار وارد استان شد تا خوزستانی ها فعلا به فکر پاییز نباشند.

حالا در بیست و هفتمین روز شهریورماه شهروندان اهوازی روز نسبتا خنکی را آغاز کرده اند و دمای هوا در این شهر به صورت محسوسی کاهش یافته است؛ آسمان هم آبی است و به نظر می رسد پاییز خوزستان نزدیک است. /س
برچسب ها: کاهش ، دما ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.