رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های صادراتی استان اردبیل گفت : استان اردبیل دروازه كشورهای آسیای میانه و قفقاز محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین پیرموذن افزود: مسئولان استانی و كشوری باید برای استفاده مطلوب از این موقعیت ویژه شرایط لازم را برای توسعه فعالیت های اقتصادی به عمل آورند.

وی با اشاره به برنامه های اتاق اردبیل در سال تولید ملی و نیز اقتصاد مقاومتی گفت : اتاق اردبیل برای دور زدن تحریم ها و نیز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه و فعالیت های چشمگیری داشته و در سالهای اخیر شناسایی بازارهای هدف و توسعه روابط اقتصادی با كشورهای دیگر به صورت جدی در دستور كار اتاق قرار گرفته است.

پیرموذن تشكیل كنسرسیوم صادراتی اردبیل با شهر رئوتوف روسیه را در راستای دور زدن تحریم ها و نیز ساماندهی صادرات توصیف كرد و افزود: طی سفری كه به روسیه داشتیم بعد از رایزنی با مسئولان بخش دولتی و بازرگانان كشور روسیه و نیز با هماهنگی سفیر ایران در مسكو تفاهمنامه همكاری اقتصادی اردبیل و شهر رئوتوف روسیه امضا و نیز برای تشكیل كنسرسیوم توافق به عمل آمد كه با نام شركت ایروس در مرحله ثبت است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل گفت: با آغاز فعالیت این كنسرسیوم كه گام بزرگی برای دور زدن تحریم ها نیز هست صادركنندگان ما دیگر مشكلی در بازارهای هدف نخواهند داشت و از طریق این كنسرسیوم اقدام به صادرات محصولات تولیدی خواهند نمود.

وی با اشاره به اینكه صادرات نقش بسیار مهم و اساسی در توسعه یك كشور دارد افزود: برای ترسیم چشم انداز مناسب برای صادرات باید تولید داخلی به مرحله صادرات برسد و این موضوع مهم تحقق نمی یابد مگر اینكه صدای بخش خصوصی به درستی شنیده شود.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و كشاورزی اردبیل در ادامه گفت : در اقتصــــاد مقاومتی صادرات یك اصل محسوب می شود و باید برای افزایش صادرات ، تولید داخلی تقویت و مورد حمایت جدی قرار گیرد ./س

برچسب ها: اردبیل ، دروازه ، آسیای ، میانه ، و ، قفقاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.