در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی در تبریز، نرم افزار چند رسانه ای شهدا و ایثارگران جهاددانشگاهی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مسئول دفتر امور ایثارگران جهاددانشگاهی در خصوص این نرم افزار گفت: هدف از تهیه و تدوین نرم افزار مزبور حفظ آثار ایثار گران جهاددانشگاهی، مستندات حماسه آفرینی های آنها در تثبیت انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، خدمات آنها در دوران سازندگی و نقش آنها در ایجاد فرهنگ خودباوری و تلاش در جهت خودکفایی علمی و صنعتی برای پیشرفت کشور می باشد.

غلامعلی نیستانی افزود: نسخه اول نرم افزار مجموعه اطلاعات و پرونده شهدا و ایثارگران بوده که دارای آمار تفکیکی و اطلاعات نیروهای جبهه و جهاد است و با هدف قابل دسترس بودن برای همه واحدها تهیه شده است.

وی اظهار کرد: پیشکسوتان و مسئولان جهاددانشگاهی در دوران های مختلف انقلاب خدمات ارزشمند بسیاری برای نظام و انقلاب ارائه کردند که یکی از آنها پروژه های متعددی است که وزارت دفاع و سپاه و ارتش در ساخت تجهیزات مدرن و ادوات لجستیک در شرایط تحریم به این نهاد انقلابی واگذار کرده است.

نیستانی گفت: متخصصان جهادگر در فرآیند تولید جنگ افزارهای مدرن، صنایع شیمیایی ، سوخت موشک های دور برد، هواپیماهای بدون سرنشین ، صنایع هوا و فضا، سیستم پدافند موشکی ، رادارهای مجهزو صنایع مخابرات فعالیت برجسته ای داشته و دارند.

وی با اشاره به شهادت 22 نفر از جهادگران دانشگاهی در کارگاه فنی دانشگاه تبریز در دوران جنگ، گفت: اینها نشانه حضور جهادگران در تمامی عرصه های دفاع از آرمان های انقلاب می باشد.

وی یادآور شد: مجموعه اطلاعات نرم افزار گویای نقش آفرینی دانشجویان و دانشگاهیان در دفاع مقدس و نمایش قدرت ملی امت ایران اسلامی است .

وی تاکید کرد: وظیفه ماست که در بیان رویدادهای جنگ و دفاع مقدس نقش جهاد را در برنامه های رسانه ای و موزه دفاع مقدس همه استان ها بیان کنیم .

وی با بیان اینکه نیروهای جهاددانشگاهی خود را بدون هیچ گونه چشمداشتی و برای رضای خدا فدای انقلاب کردند، افزود: جهاددانشگاهی از جمله نهادهایی است که از ذخایر علمی خود بهره برداری و سرمایه های خود را صرف پیشرفت علمی کشور کرده است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد ما اینست که جهاددانشگاهی در مظلومیت مضاعف است، گفت: همه جهادگران نیروهای وفادار به نظام و انقلاب هستند و تحت فرماندهی معظم کل قوا در خدمت مردم ایران اسلامی می باشند.

نیستانی یادآور شد: بخش دیگر نرم افزار محتوی مطالبی در خصوص فرهنگ و هنر دفاع مقدس می باشد که برخاسته از آرمان های انقلاب اسلامی و برآمده از ارزش های الهی است .

مسئول دفتر امور ایثارگران جهاددانشگاهی گفت: معاونت فرهنگی این نهاد این آمادگی را دارد که به معارف دینی و عرفانی دفاع مقدس بپردازد و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که مبنای قرآنی دارد ارائه خدمت کند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.