صدها تن از دانشجویان افغان روز یکشنبه در تظاهراتی خیابانی به دور از خشونت و درگیری به اعلام اعتراض علیه انتشار فیلم موهن آمریکایی پرداختند و شعارهای ضد آمریکایی سر دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، دانشجویان دانشگاه کابل ضمن حمل دست نوشته ها و پلاکاردهای مختلف، و با سر دادن شعارهایی از قبیل "مرگ بر آمریکا" و "سازندگان این فیلم ضداسلامی باید مجازات شوند"، خواستار اقدام مقامات دولت افغانستان در قالب قطع روابط این کشور با آمریکا و لغو مشارکت راهبردی که در ماه مه سال جاری میلادی فی مابین دو کشور به امضا رسید، شدند.
دانشجویان معترض همچنین دروازه های ورودی دانشگاه را بستند و از ورود مردم به داخل دانشگاه جلوگیری کردند.
بنا بر این گزارش، تظاهرات اعتراض آمیز مشابهی نیز در اوایل روز یکشنبه، در دانشگاه شهر هرات، مرکز استان هرات در غرب افغانستان صورت گرفت.
هیچ یک از حرکتهای اعتراضی دانشجویان در شهرهای کابل و هرات، به خشونت کشیده نشد و معترضان تنها به اعلام پیام های اعتراض آمیز خود پرداختند.
در همین راستا، تاکنون تظاهرات و حرکتهای اعتراضی گسترده ای در نقاط مختلف خاورمیانه شکل گرفته است که از آن جمله می توان به کشته شدن چهار تبعه آمریکایی در لیبی در پی انفجار بمب در کنسولگری آمریکا در بنغازی در جریان برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز مردم در روز سه شنبه اشاره کرد. کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا در لیبی نیز در میان این چهار قربانی بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار