اعتراضات و تظاهرات ضد ژاپني در چين گسترش پيدا کرده است و مقامات اين کشور بيم دارند اين تظاهرات به اعتراض عليه مسائل داخلي مثل گراني و بيکاري منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزيره ؛ عزت شحرور خبرنگار اين شبکه در چين در گفتگويي درباره تنش ها بين اين کشور و ژاپن و اقدام توکيو به خريد جزاير مورد اختلاف در درياي شرقي چين و تظاهرات چيني ها در اعتراض به اين اقدام ژاپن گفت: اوضاع به سمت گسترش دامنه اين تظاهرات پيش مي رود.

بيش از چهل شهر در مناطق مختلف چين شاهد برپايي چنين تظاهراتي هستند و همچنان شمار  زيادي از چيني ها با تجمع در مقابل سفارت ژاپن در چين در آنجا تظاهرات مي کنند و حتي برخي افراد کوشيدند به منافع ژاپن مثل رستوران ها و مراکز تجاري حمله کنند که اين امر باعث شد مقامات چيني شمار بيشتري از نيروهاي امنيتي را روانه خيابان ها کنند و برخي از خيابان هاي منتهي به سفارت ژاپن در چين را ببندند. اين در حاليست که بسياري از مراکز تجاري و رستوران هاي ژاپني هم درهاي خود را بسته اند.

در ادامه گزارش آمده است: مقامات چيني بيم آن دارند که اين تظاهرات به تظاهرات عليه دولت اين کشور (چين) در خصوص مسائل داخلي مثل افزايش قيمت ها و بيکاري و گسترش فساد و ... شود.

برچسب ها: ژاپن ، چین ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار