دو ناو حفاظت دريايي چين در حوالي جزاير مورد مناقشه اين کشور با ژاپن ناپديد شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ان تي دي چين ؛ پس از غيبت تعجب آور دو هفته اي شي جين پينگ معاون رييس جمهور چين، دو ناو حفاظت دريايي چين در درياي چين ناپديد شد.

چين يازدهم سپتامبر  از عزيمت دو فروند ناو حفاظت دريايي به جزاير مورد مناقشه با ژاپن که در چين ديائويو و در ژاپن سنکاکو ناميده مي شود، خبر داد. اما يک روز بعد گارد ساحلي ژاپن اعلام کرد از موقعيت اين ناوها اطلاعي ندارد. اين در حالي است که با توجه به مسافت مبدا و مقصد و سرعت، ناوهاي چيني بايد شب يازده سپتامبر به مقصد مي رسيدند. 

کارشناسان احتمالات گوناگوني را در اين باره مطرح مي کنند. از يک سو احتمال دارد ناوهاي چيني از ساحل جزاير مورد مناقشه عبور کرده باشند، گم شده باشند، دچار نقص فني شده باشند و يا به گل نشسته باشند.

يکي از کشتي هاي گارد ساحلي ژاپن به رسانه هاي چيني اعلام کرده است ناوهاي چيني در حوالي جزاير مورد مناقشه شناسايي شدند اما وارد آبهاي سرزميني ژاپن نشدند و مسير مخالف را در پيش گرفتند.

برخي از پايگاههاي اينترنتي با انتشار اين خبر اعلام کردند ناوهاي چيني مي خواهند جزيره را دور بزنند تا از پشت به ژاپن حمله کنند. در مقابل سخنگوي وزارت امور خارجه چين در نشستي خبري اعلام کرد ناوهاي چيني با احترام به قوانين دريايي در آبهاي تحت حاکميت چين در حال ماموريت هستند.به نظر مي رسد تنش ايجاد شده ميان چين و ژاپن بر سر جزاير ديائويو هيچ راه حلي ندارد.

برچسب ها: چین ، ژاپن ، مناقشه ، ناو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار