در اعتراض به ملي شدن برخي جزاير مورد اختلاف ميان دو کشور در درياي چين از سوي ژاپن، تظاهراتهايي در مقابل سفارت ژاپن و مقرهاي ديپلماتيک اين کشور در شهرهاي مختلف چين برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  تلويزيون الجزيره عربي، تظاهرکنندگان خشمگين و معترض چيني تلاش مي کنند وارد ساختمان سفارت ژاپن در پکن و کنسولگريهاي اين کشور در نقاط مختلف چين شوند.
اين شبکه تلويزيوني در گفتگو با عزت شحرور مدير دفتر خود در پکن از وي خواست درباره آخرين تحولات در اين زمينه توضيح دهد. شحرور گفت: همچنان تلاشهاي تظاهرکنندگان براي ورود به سفارت ژاپن ادامه دارد. چون از حدود سه ساعت پيش مردم خشمگين چين دست به تظاهر زده اند و همچنان اين وضع با حضور مردم خشمگين ادامه دارد. تظاهرکنندگان پرچم هاي چين را در دست دارند و با سردادن شعارهايي خواستار عقب نشيني ژاپن از اين جزاير، که ژاپن آنها را ملي اعلام کرده است، هستند. مردم همچنين از دولت چين مي خواهند اقدامات لازم براي وادار کردن ژاپن به خروج از اين جزاير را به عمل آورد. تلاش مردم براي ورود به ساختمان سفارت ژاپن تا اين لحظه به علت حضور گسترده و بي سابقه نيروهاي امنيتي بي نتيجه مانده است. اين تظاهرات نيز از زمان حوادث ميدان تيان آن من تاکنون بي نظير بوده است. تظاهرکنندگان همچنين تصاوير مائو تسه تونگ رهبر فقيد چين را نيز در دست دارند و مي خواهند اين پيام را برسانند که دولت کنوني چين به اندازه کافي براي بازپس گرفتن اين جزاير قوي و جدي نيست.
وي افزود: اين تظاهرات تنها به پکن پايتخت چين منحصر نيست و در بسياري ديگر از شهرهاي چين در مناطق مختلف جنوب، غرب و شرق چين تظاهرات مشابهي در مقابل کنسولگري هاي ژاپن برگزار شده است و رسانه هاي چين تلاش مي کنند مردم را آرام کنند و به آنها بگويند که دولت چين به زودي مسئله جزاير مورد اختلاف را حل خواهد کرد.
برچسب ها: چین ، ژاپن ، بین الملل ، جزیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار