ادامه بحران اقتصادی در آمریکا و عدم کارآیی سیاست های به کار گرفته شده از سوی باراک اوباما برای پایان دادن به این وضعیت، دولت ایالات متحده را برآن داشته تا با بکارگیری اقداماتی جدید به مقابله با این پدیده برود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران،  الکساندرا دگلیز اومبل خبرنگار بورس شبکه تصویری نیویورک فاینانس پرس در ارتباط با این شبکه گزارش داد: بانک مرکزی آمریکا مجموعه ای از تدابیر را برای کمک به اقتصاد این کشور اعلام کرد.
این بانک بویژه طرح جدیدی را در زمینه سیاست تسهیل پولی اعلام کرد. این طرح این بار بر بخش غیرمنقول متمرکز شده است.
به این ترتیب، بانک مرکزی آمریکا قرار است ماهانه چهل میلیارد دلار از بدهی های بخش غیر منقول را خریداری کند و این خرید تا زمانی که اوضاع اقتصادی این کشور بهبود یابد ادامه خواهد یافت. این برای اولین بار است که طرحی تا این حد گسترده محدودیت زمانی به خود نمی بیند. به موازات این، نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا نیز دست کم تا اواسط سال دو هزار و پانزده در رقم استثنایی بسیار پایین یعنی بیست و پنج هزارم درصد قرار خواهد داشت.
این مجموعه تدابیر باعث بازگشت اعتماد به بازارها و سرمایه گذاران می شود. در این شرایط در بازارهای مالی ارزش یورو بار دیگر در برابر دلار افزایش یافت و به بالاترین رقم در چهار ماه اخیر رسید. در آغاز فعالیت های بازار مالی آمریکا هر یورو با یک ممیز و سیصد و چهارده هزارم دلار معامله شد. هر یورو نیز با صد و دو ممیز نود و یک صدم ین ژاپن معامله شد. هر دلار نیز با هفتاد و هشت ممیز بیست و هشت صدم ین معامله شد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار