عضو مرکز تحقیقات سم شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آلودگی هوای منزل موجب بروز سردرد و مسمومیت های خفیف می شود.




دکتر رضا افشاری در گفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به این که 50 درصد از آلودگی ناشی از هوا در داخل خانه ها اتفاق می افتد اظهار کرد: ذرات آلاینده می تواند در اندازه های قابل رویت شامل گرد و غبار غیرقابل دید مانند گاز دی اکسید کربن ناشی از احتراق نامناسب وسایل گرمایشی و گازهای خوراک پزی ایجاد شود.

وی با اشاره به این که استعمال دخانیات در محیط منزل و استفاده نکردن از تهویه در زمان پخت غذا بر آلودگی هوای منزل تاثیر دارد گفت: بهترین راه پیشگیری از عوارض جانبی آلودگی هوای منزل ایجاد شرایط تهویه در منزل و دو الی سه بار در روز باز کردن درب ها و پنجره ها است.

وی خستگی مزمن،‌سردردهای خفیف و احساس سرماخوردگی در بین اعضاء خانواده می تواند ناشی از مسمومیت های خفیف از مواد شیمیایی و گاز Co برشمرد و خاطرنشان کرد: استفاده از هوا در زمان پخت غذا، نکشیدن مواد دخانی مانند سیگار و قلیان در محیط دربسته منزل، مطمئن شدن نصب مناسب دودکش ها، نبستن تمامی منفذهای منزل به منظور ایجاد راه های تهویه را از جمله راهکارهای پیشگیری از آلودگی هوای منزل به شمار آورد/س

 

برچسب ها: آلودگی ، منزل ، مسمومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.