مدیر امور زراعت سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان گفت: در چهار هزار هكتار از اراضی این استان امسال بذر پنبه كشت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان 'امیر رضوی' افزود: برای كشت پنبه در این اراضی با دو هزار و 200 نفر از پنبه كاران قرارداد بسته شده است.

وی گفت: در دو هزار و 500 هكتار از مزارع، كشت پنبه با ردیف كار انجام شده و مزارع از سطح سبز مطلوبی برخوردار است و یك هزار و 850 هكتار از مزارع نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی گفت: تمامی كشت پنبه اصلاح شده استان سمنان در شهرستانهای گرمسار و آرادان قرار دارد و برای كشت سال جاری 167 تن بذور كرك دار، دلینته (كرك گیری شده) مادری و الیت و نیز 575 تن انواع كود شیمیایی بین كشاورزان طرف قرارداد توزیع شده است.

رضوی گفت: تاكنون در سطح سه هزار و 300 هكتار از مزارع نیز با آفت های تریپس و كنه مبارزه شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان افزود: در حال حاضر در شهرستان گرمسار دو كارخانه فعال در زمینه خرید و تصفیه وش پنبه وجود دارد كه در سال گذشته بیش از چهار هزار تن وش از كشاورزان پنبه كار این شهرستان خرید كردند.

وی گفت: با توجه به كم شدن تعداد كارگران برای برداشت پنبه در فصل برداشت، وجود دستگاه مكانیزه پنبه چینی از نیازهای استان سمنان در زمان برداشت است تا با برداشت به موقع از خسارات احتمالی به كشاورزان جلوگیری شود.

سال گذشته 9 هزار و 500 تن محصول از سه هزار و 800 هكتار از مزارع زیر كشت پنبه در استان برداشت شد و برآورد می شود امسال حدود 10هزار تن محصول برداشت شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.