مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از صرف بیش از 14 میلیارد ریال اعتبار در پنج سال گذشته برای مرمت و احیاء مجموعه تاریخی بسطام خبر داد.

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ حمید یزدانی' اظهار داشت: در این مدت 12 میلیارد و 847 میلیون ریال برای مرمت این مجموعه تاریخی هزینه شده است.

وی افزود: از سال 88 تاكنون نیز یك میلیارد و 251 میلیون ریال برای مطالعات ثبت جهانی، تهیه نقشه های اجرایی پوشش مقبره بایزید و مطالعات طرح مرمت و احیای مجموعه صرف شده است.

یزدانی با بیان اینكه شهر بسطام و مجموعه تاریخی این شهر قابلیت معرفی در سطح بین الملل دارد گفت: بر این اساس در سفر هیات دولت به استان سمنان شهر بسطام به عنوان شهر نمونه گردشگری بین المللی به تصویب رسید.

شهر 'بسطام' زادگاه و محل آرامگاه عارف بزرگ 'بایزید بسطامی ' در شش كیلومتری شاهرود واقع شده و در مسیر جاده شاهرود- آزادشهر قرار دارد.

این شهر دارای جاذبه های گردشگری تاریخی، طبیعی، عرفانی و مذهبی از جمله آستان مقدس'امامزاده محمد (ع)' است.

مجموعه تاریخی بسطام نیز در دوره های قبل از سلجوقی تا قاجار ساخته شده و شامل بقعه امامزاده محمد بن جعفرصادق (ع)، آرامگاه بایزید بسطامی، صومعه بایزید، مسجد بایزید، ایوان الجایتو، آرامگاه غازان، مسجد و منار سلجوقی، مسجد جامع، برج كاشانه و مدرسه شاهرخیه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.