استان تهران با بيشترين تعاوني ها، 13 درصد سرمايه گذاري هاي کشور را در بخش تعاون به خود اختصاص داده است.

لطفي نژاد مديرکل اداره تعاون استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: با توجه به جمعيت کشور که نزديک به 15 ميليون نفر در استان تهران زندگي مي کنند از هر 5 ايراني يک نفر در استان تهران ساکن است و به تبع گسترش فعاليت تعاون در استان تهران بيش از ساير استان ها است.

وي ادامه داد: در استان تهران 15 هزار و 645 شرکت تعاوني وجود دارد که 8.8 دهم کل کشور را تشکيل مي دهند و اعضاي شرکت تعاوني بالغ بر 3 ميليون و 944 نفر هستند.

لطفي نژاد تصريح کرد: سرمايه گذاري در شرکت هاي تعاوني استان تهران نزديک به 13 درصد کل کشور است و 16 درصد اشتغالزايي کل کشور را به خود اختصاص داده است که اين امر نشانه سرمايه گذاري هدفمند با ارزش افزوده بالا است.

وي در خصوص ايجاد اشتغال اضافه کرد: 1.8 دهم ميانگين اشتغال شرکت تعاوني هاي استان تهران است که در کل کشور رقمي بالغ بر 177 هزار و 732 شرکت تعاوني با تعداد اعضاي 45 ميليون و 861 هزار و 321 نفر عضو تعاوني هستند.

وي افزود: اشتغالزايي مستقيم بالغ بر 2 ميليون و 282 هزار نفر است و به ازاي هر شغل مستقيم 1 تا 1.5 نفر اشتغال غيرمستقيم در بخش خدمات ايجاد مي شود.

وي خاطرنشان کرد: اوايل انقلاب به بخش تعاون بيشتر توجه شده بود که با گذر زمان اين امر کمرنگ تر شده است و با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه بايد تا پايان برنامه به سهم 25 درصدي تعاون در اقتصاد کشور برسيم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار