کارشناس سیاسی با اشاره به صحنه ای از فیلم معروف «عصر جدید» ساخته چارلی چاپلین، داستان مطرح شدن باطبی در جنبش دانشجویی ایران را بسیار شبیه این صحنه می داند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، علی الفونه کارشناس امور ایران در "انستیتوی آمریکن اینتر پرایز" در مقاله ای با عنوان «آیا احمد باطبی جاسوس وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است؟» که روی وب سایت این موسسه منتشر شده است، ضمن اشاره به رسوایی اخیر انتشار فایل صوتی مکالمه محرمانه احمد باطبی با یکی از معاونان وزارت اطلاعات که پرده از ده سال خبرچینی باطبی برای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی برداشت، به بررسی این موضوع می پردازد.
 
 در آغاز مقاله این کارشناس سیاسی با اشاره به صحنه ای از فیلم معروف «عصر جدید» ساخته چارلی چاپلین، داستان مطرح شدن باطبی در جنبش دانشجویی ایران را بسیار شبیه این صحنه می داند. در این صحنه از فیلم چارلی که به تازگی از بیمارستان روانی مرخص شده بود به خیابان می آید. با دیدن پرچم قرمز رنگی که در انتهای الوارهای بار شده بر پشت یک کامیون حمل بار قرار داشت و به زمین افتاد، آنرا بر میدارد و تکان می دهد تا راننده کامیون را مطلع سازد که پرچم قرمز افتاده است. در همین زمان تصادفا گروهی از کارگران معترض از خیابان کناری وارد خیابان اصلی شده و پشت سر چارلی دیده می شوند. پلیس به کارگران معترض حمله ور میشود و چارلی را که پرچم قرمزی را در صف اول تظاهرات کارگری تکان می داد، به عنوان رهبر این اعتراض «مارکسیستی» به اشتباه دستگیر می کند.
 
در ادامه علی الفونه ماجرای عکس معروف باطبی در تیرماه ۱۳۷۸ را کاملا شبیه به این فیلم می داند و باطبی را یک نادان دست و پا چلفتی و دلقک از همه جا بی خبر معرفی می کند که به شکلی تصادفی مهر میدان داری جنبش دانشجویی بر پیشانی اش خورد و البته بعد ها بسیار تلاش کرد تا نقش یک فعال دانشجویی را بازی کند، اما هیچ گاه دانش و تجربه و شهامت این سمت را از خود نشان نداد.
 
در ادامه مقاله الفونه با اشاره به رسوایی ایجاد شده برای باطبی پس از انتشار مکالمه محرمانه اش با معاون وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، اعلام می دارد که قطعا هوش و استعداد احمد باطبی در حد ی نیست که بتواند جاسوس باشد ولی می تواند خبرچین خرده پای وزارت اطلاعات بوده باشد. فایل صوتی مکالمه باطبی با معاون وزارت اطلاعات را که رسوایی بزرگی برای وی به بار آورد، اینجا بشنوید.
 
گفتنی است پس از انتشار فایل صوتی مکالمه محرمانه احمد باطبی با یکی از معاونان سازمان اطلاعات موجی از اختلاف و درگیری بین او و دیگر عناصر اپوزسیون به راه افتاده است که ماجرای فحاشی و مزاحمت خانوادگی احمد باطبی با عباس فخرآر [اینجا] یکی از جنجالی ترین دعواهای اپوزسیون در چند هفته اخیر به شمار می آید.
 
منبع: ما هستیم
برچسب ها: باطبی ، دلقک ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.