نمایشگاه آثار برگزیده هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره با نمایش 53 اثر در حوزه شکسته نستعلیق،62 اثر نستعلیق و 25 تابلوی نقاشی خط در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛دومین جشنواره خوشنویسی قلم از 13 تا 21 شهریور در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برپا شد.
نمایشگاه آثار برگزیده هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره با نمایش 53 اثر در حوزه شکسته نستعلیق،62 اثر نستعلیق و 25 تابلوی نقاشی خط در معرض دید عموم قرار گرفت.
دبیر هنری این جشنواره را رضا رینه ای هنرمند صاحب نام نقاشی خط بر عهده داشت .
وی که خود به تازگی آثارش را در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته بود در مورد تاریخچه برگزاری جشنواره قلم گفت:این جشنواره دومین جشنواره قلم حساب می شود،اولین دوره در سال پیش برگزار شد و دومین جشنواره قلم با پتانسیل های رو به صعود از لحاظ کیفی و کمی در سال جاری در محل فرهنگسرای نیاوران برگزار گردید .
وی با اشاره به دو برابر شدن آثار رسیده به این جشنواره ادامه داد:در این دوره حدود 550 اثر به دبیرخانه نمایشگاه راه پیدا کرد که تعداد شان نسبت به جشنواره قبلی دو برابر شده و کیفیت آثار در هر سه بخش نستعلیق،شکسته نستعلیق و نقاشی خط به گواه کارشناسان و اساتید اهل فن پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ااست.آثار این دوره از لحاظ تصویری و مبانی اثری رشد آثار بسیار عالی بوده است .
وی افزود:کیفیت این آثار نسبت به آثار پیشین هم از لحاظ مبانی تصویری ،استفاده از رنگ و کمپوزیسیون های مختلف سیر صعودی را طی کرده است. استقبال از این جشنواره به حدی بود که ما به علت محدودیت جا و مکان نتوانستیم در خدمت بعضی از این عزیزان باشیم .
رینه ای اضافه کرد : یکی از نتایج مثبت این جشنواره می تواند بهره برداری از برگزیدگان این نمایشگاه برای برپایی نمایشگاه های انفرادی باشد . هیئت داوران این جشنواره از افراد صاحب نامی چون استاد امیرخانی، استاد علی شیرازی ،استاد بیگ زاده و بنده تشکیل شده بود که انتخاب برگزیدگان توسط این گروه ،می تواند راهی به سمت حرفه ای شدن برترین ها باشد . در ضمن ما با تشکیلاتی که در اختیار خواهیم داشت راه را برای هنرمندان برتر هموار می کنیم.
 وی  خاطرنشان کرد:در بخش رقابتی ما به ارزش های خوشنویسی و تجاربی که این عزیزان در ارئه آثار داشتند، نگاه کردیم.ما به اینکه شرکت کنندگان به شیوه کلاسیک و یا معاصر می نویسند توجهی نداشتیم بلکه کلیت اثر برای ما تعیین کننده بود. یعنی در نهایت حرفه ای بودن در نگارش برای ما  مهم بود .ما با وسواس و در چندین مرحله آثارراه یافته را انتخاب کردیم.
او با بیان اینکه این جشنواره مانند اکثر جشنواره ها نقاط قوت و ضعفی نیز داشته است افزود : این جشنواره به همت اداره کل شمیرانات و با حمایت اداره کل ارشاد تهران برگزار گردید که قطعا نقایصی داشت که امیدورایم در سالهای آینده با همکاری همیشگی دوستانمان در فرهنگسرای نیاوران این نقایص بر طرف شود./ه
 
برچسب ها: دومین ، جشنواره ، قلم ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.