نخستين شهر فرودگاهي در منطقه گردشگري "سلفچگان" استان قم به منظور توسعه صنعت گردشگري ساخته مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛محمد علي شفيعي مجري پروژه نخستين شهر فرودگاهي در ايران در نشست خبري كه ظهر امروز در جمع خبرنگاران برگزار شد گفت:اين پروژه در يك برنامه‌ريزي 10 ساله در فضايي به مساحت 3500 هكتار ساخته خواهد شد.
وي افزود:در فاز اول كه در مساحت 3500 هكتار مصوب شده 52 هتل طراحي و 400 واحد سوئيت آپارتمان با ظرفيت 1100 تخت ساخته مي‌شود .
شفيعي تصريح كرد:در نخستين شهر فرودگاهي علاوه بر ساخت بر هتل حيات وحش آزاد، كمپ‌هاي ورزشي،مراكز تجاري و فرودگاه ساخته مي شود و مسافراني با هر توان مالي مي‌توانند از خدمات اين منطقه گردشگري استفاده كنند.
مجري پروژه نخستين شهر فرودگاهي بيان كرد:كلنگ ساخت فاز نخستين شهر فرودگاهي 22 بهمن سال 89 از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي زده شد و تاكنون حدود 60 درصد پروژه پيش رفته است و در بهمن سال جاري افتتاح مي‌شود.
وي اظهارداشت:‌اجرا ي فاز اول 400 ميليارد تومان هزينه خواهد داشت كه 100 ميليارد تومان آن از طريق مردم سرمايه‌گذاري مي‌شود و براي اجراي فاز دوم نيز 2هزارميليارد تومان نياز است؛ همچنين تا پايان پروژه نخستين شهر فرودگاهي 20 هزار ميليارد تومان برآورد هزينه شده است.
شفيعي تاكيد كرد:در منطقه نمونه گردشگري طرلاب قم قصد داريم بزرگترين فرودگاه منطقه را تاسيس كنيم و از تمامي دنيا توريست به سلفچگان قم بياوريم و از آنجا به شهرهاي ايران سفر كنند.
رجب مهرجويي ،مجري طرح فرودگاه بين‌المللي قم تصريح كرد:ايجاد ظرفيت هاي گردشگري زماني موفق بوده كه حمل و نقل چه به صورت زميني و هوايي سريع و به بهترين نحو انجام شود.
وي افزود:رشد گردشگري جز شاخص هاي توسعه در دنيا محسوب مي‌شود؛شاخص هاي توسعه در زمينه هوانوردي و هواپيما در دنيا در آسيا 12 درصد، خاورميانه 17 درصد، در ايران 24 درصد است.
مهرجويي تصريح كرد:توسعه هواپيمايي در دنيا در آينده از آن منطقه آسيا است و ايران با رشد شتاباني كه دارد مي‌تواند اين موضوع ساختار اقتصادي ايران را تغيير دهد.
مجري طرح فرودگاه بين‌المللي قم بيان كرد:‌در كشورمان صنعت هواپيمايي در دست دولت است و هيچ فرودگاهي به طور كامل در اختيار بخش خصوصي قرار ندارد.
وي خاطر نشان كرد: از 53 فرودگاهي كه در كشور وجود دارد تنها سه فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) ،‌مهرآباد و مشهد سود‌دهي دارد ساير فوردگاه ها نيز مي‌توانند با سرمايه‌گذاري در بخش هوانوردي به سوددهي برسند.
مهرجويي ادامه داد: فرودگاه‌ها به عنوان موتور توسعه گردشگري قلمداد مي‌شوند، فرودگاه بين‌المللي قم، منطقه نمونه گردشگري طرلاب و سلفچگان در كنار فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) مكمل بوده و مي‌تواند نقش اساسي در توسعه صنعت گردشگري داشته باشد.
مدير پروژه فرودگاه بين‌المللي قم تاكيد كرد: هم اكنون فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) سالانه 13 ميليون و هشتصد هزار نفر مسافر و فرودگاه مهرآباد نيز شش ميليون و 200 هزار نفر مسافر دارد، ظرفيتي كه در شهر فرودگاهي ايجاد مي‌شود براي تمامي شهرهاي ايران است.
خلبان علي اكبر واحديان مدير بخش پروژه فرودگاه بين‌المللي قم گفت:‌راه اندازي فرودگاه بين‌المللي قم مغايرتي با فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) ندارد؛بلكه براي ايجاد ظرفيت بيشتر براي پرواز راه اندازي مي‌شود.
وي افزود:منطقه اقتصادي سلفچگان شاهراه اقتصادي كشورمان بوده  و كالاهاي متنوعي در سوله‌هاي اين منطقه صنعتي باقي مانده كه نياز به جابه جايي دارد.
واحديان تصريح كرد:استان قم به عنوان استان معين تهران در زمينه بحران و زلزله است؛اگر حادثه‌اي رخ دهد اتوبان ها ظرفيت كمك‌رساني را ندارند و بنابراين راه‌اندازي فرودگاه بين‌المللي قم مي‌تواند در اين زمينه  به مسافران و مجروحين كمك كند.

* صدور مجوز نخستين فرودگاه خصوصي درايران

مدير بخش پروژه فرودگاه بين‌المللي قم بيان كرد:فرودگاه بين‌المللي قم نخستين فرودگاه صددرصد خصوصي بوده كه مجوز آن از سوي كميته فضايي كشور صادر شده است.
وي از راه‌اندازي بزرگترين آموزشگاه خلباني در نخستين شهر فرودگاهي ايران خبرداد و تصريح كرد: بزرگترين آموزشگاه خلباني و آموزش ورزش هاي هوايي در اين شهر راه‌اندازي مي‌شود./ه
برچسب ها: نخستین ، شهر ، فرودگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.