باند اول فرودگاه بين المللي قم با 50 درصد پيشرفت در دست ساخت است .

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مجري ساخت اين فرودگاه گفت : باند نخست اين فرودگاه که نخستين فرودگاه بخش خصوصي کشور است ، 4 هزار و 620 متر طول و 60 متر عرض دارد و براي فرود هواپيماهاي پهن پيکر در حال ساخت است .
آقاي مهرجويي با اشاره به اخذ مجوز e-4 که بالاترين مجوز بين المللي است و تعهد همه کشورها به سازمان بين المللي هواپيمايي (ايکائو) براي ساخت حداقل يک باند براي فرود بزرگترين هواپيماي جهان يعني ايرباس (a-380) در يک فرودگاه هر کشور گفت : فرودگاه بين المللي قم با توجه به قرار گرفتن در مرکز کشور و نزديکي به پايتخت آمادگي ساخت باند فرود اين نوع هواپيما را دارد که در صورت تصويب باند دوم را به اين امر اختصاص خواهد داد .
وي افزود : مساحت اين فرودگاه حدود 3 هزار هکتار است و منطقه گردشگري طرلاب و شهر فرودگاهي سلفچگان نيز براي ارائه انواع خدمات هوايي و آموزش هاي هوانوردي دراطراف اين فرودگاه در 3 هزار و 500 هکتار طراحي شده است .
مجري ساخت اين فرودگاه گفت : همزمان با ساخت باند ، احداث ترمينال موقت اين فرودگاه نيز در 7 هزار متر مربع آغاز شد .
وي افزود : ظرفيت پذيرش مسافر در مرحله اول احداث اين فرودگاه 650 هزار نفر در سال است و هزينه ساخت مرحله آزمايشي و نخست اين طرح 250 ميليارد تومان برآورد شده است .
آقاي مهرجويي پيش بيني کرد با پيشرفت بسيار خوب عمليات عمراني و در صورت تامين به موقع اعتبار ، مرحله اول اين فرودگاه پايان امسال به بهره برداري برسد .
وي با اشاره به تصويب منطقه آزاد زيارت که شهرهاي قم ، مشهد و شيراز را شامل مي شود ، ‌خاطر نشان کرد : اين فرودگاه نقش مهمي در پذيرش زائران از اقصي نقاط جهان خواهد داشت و به اقتصاد استان کمک موثري خواهد کرد .
ساخت فرودگاه بين المللي قم 21 بهمن سال 89 آغاز شد ./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran, Islamic Republic of
javad
۰۸:۲۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
با سلام
خواهشمند است در صورت امکان آدرس وب سایت فرودگاه بین المللی قم را برایم بفرستید.
با تشکر