خبرگزاري رويترز در گزارشي به قلم استفاني سيمون با اشاره به موج اعتصاب آموزگاران در شيکاگو نوشت :‌اوضاع کنوني در نظام آموزشي آمريکا بر يک حقيقت تلخ در اين کشور دلالت دارد و آن اين که چگونه مي توان براي کودکاني که در گرداب فقر دست و پا مي زنند ، امکانات آموزشي و تحصيلات مناسب فراهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ در سراسر آمريکا فقر با عملکرد ضعيف آموزشي و تحصيلي ارتباط مستقيم دارد . در امتحانات سراسري دروس شفاهي سال گذشته ، سطح نمرات دانش آموزان نه ساله از خانوارهاي کم درآمد ، در مقايسه با همسالان خود از خانواده هاي مرفه تر ، حدود سه برابر پايين تر بوده است. اين شکاف در درس رياضي بزرگتر است .  
عملکرد ضعيف تحصيلي دانش آموزان اقشار فقير در آمريکا حتي در مقايسه با همسالان آنها در کشورهايي مانند کره جنوبي و فنلاند بدتر ارزيابي مي شود.  
بسياري از آموزگاران اعتصابي در امريکا به ويژه در شيکاگو بر اين باورند که مشکلات تحصيلي در جوامع فقير و کم درامد اين کشور تنها با رسيدگي به معضلات اجتماعي ناشي از فقر کاهش مي يابد .
آموزگاران و معلمان شيکاگويي از کودکاني حرف مي زنند که با شکم گرسنه و با وضعيتي ژوليده و کثيف و کفشهاي پاره به مدرسه مي آيند ، آنها از کودکاني مي گويند که از خشونت رنج کشيده اند و به شدت لطمه ديده اند و به کمکهاي مشاوراني نياز دارند که مدارس از وجود آنها بي بهره است .  
آنها تاکيد مي کنند که مقامات براي شيکاگو ، جايي که 87 درصد از دانش آموزانش واجد شرايط براي دريافت وعده هاي غذايي يارانه اي هستند ، کمتر از نصف هر دانش آموز در نواحي مرفه  هزينه مي کنند و 160 مدرسه از مدارس ابتدايي اين شهر حتي يک کتابخانه ندارد .  
يکي از آموزگاران اين شهر مي گويد :‌  من نقش مادر ، معلم ، پرستار و روانپزشک را براي دانش آموزانم بازي مي کنم . »‌
با اين همه شهردار شيکاگو و ديگر مسئولان آموزشي در اين شهر تقصير مشکلات آموزشي دانش آموزان را به گردن  آموزگاران و مدارس مي اندازند و بر لزوم اصلاحات گسترده در نظام آموزشي تاکيد مي کنند .  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار