اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه ای اطلاعاتی هشدار دادند: خشونت در خاورمیانه ممکن است به آمریکا گسترش یابد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هافینگتون پست، در پی اعتراضات و خشونت گسترده در خاور میانه پس از انتشار فیلم موهن که به عنوان فیلمی بسیار توهین آمیز به اعتقادات اسلامی شناخته شده است، سفیر آمریکا و سه کارمند دیگر آمریکایی در لیبی کشته شدند و سفارتخانه‌های آمریکا در مصر و یمن مورد حمله و تخریب قرار گرفت.
اکنون اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای اطلاعاتی هشدار داده‌اند چنین خشونت افراط گرایانه‌ای ممکن است به مشکلی داخلی در آمریکا تبدیل شود.
در حالی که در این بیانیه از خطر خاصی نام برده نشده است شبکه اِی بی سی نیوز اعلام کرد این بیانیه به واکنشگران اولیه هشدار داد مراقب جمعیت‌های بزرگ خودجوش و اعتراضاتی که می‌تواند منابع را فرا گیرد باشند». کارکنان همچنین باید «مراقب تلاشهای احتمالی برای تشویق تظاهر کنندگان مسالمت جو به ارتکاب اعمال خشونت آمیز باشند.
در این بیانیه همچنین آمده است علاوه بر این، ما فکر می‌کنیم گروه‌های افراط گرای خشن در آمریکا ممکن است از خشم به وجود آمده به علت این فیلم برای افزایش تلاشهای خود برای عضوگیری سوء استفاده کنند.
در نسخه‌ای از این بیانیه که شبکه سی ان ان آنرا به دست آورده، آمده است با آنکه تاکنون هیچ واکنش خشونت باری به این فیلم در آمریکا صورت نگرفته است خطر خشونت در حالی که این فیلم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد ممکن است در داخل و خارج افزایش یابد.
این بیانیه هشدارآمیز همچنین از سازمانهای مذهبی خواست فعالیت‌های مشکوکی را که ممکن است نشان دهنده طراحی پیش از عملیات بر ضد اقلیتهای یهودی، قبطی، مسلمان یا هر اقلیت مذهبی دیگر باشد فورا گزارش دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار