وزارت بهداشت مصر اعلام کرد: دستکم 224 نفر در درگیری ها مقابل سفارت آمریکا در قاهره زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین ‌هوا، درگیری ها عصر پنج شنبه میان معترضان به  فیلم ضد اسلامی که در آمریکا ساخته شده است و نیروهای امنیتی مقابل سفارت آمریکا در قاهره ادامه یافت.

نیروهای امنیتی با معترضان درگیر شدند که در این درگیری دهها نفر زخمی شدند.
 
درحالی که پخش فیلم  ضد اسلامی خشم مسلمانان را در سراسر جهان مردم برانگیخته است ، مردم مصر نیز اعتراض خود را به این فیلم اعلام کردند.

آمریکا هم از واکنش مسلمانان به فیلم موهن آمریکایی به شدت ترسیده است.

 واکنش هایی که مسلمانان به ساخت فیلم توهین آمیز آمریکایی نشان داده اند دولت این کشور را به هراس انداخته و تدابیر امنیتی برای حفاظت از سفارتخانه ها و کنسولگری های خود را افزایش داده است.

واکنش شدید مسلمانان به فیلم موهن آمریکایی باعث شد تا خود باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا وارد گود شود. اوباما که در ابتدا سخنانی برای کنترل اوضاع و خشم مسلمانان بیان کرده بود در ادامه با محمد المقرف رئیس پارلمان لیبی  تماس گرفت و با وی در خصوص تحقیقات درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی توافق هایی کرد.

همچنین اوباما با محمد مرسی همتای مصری اش نیز تماس گرفت و از وی خواست تا اقدام های لازم را برای حمایت از سفارت آمریکا در قاهره انجام دهد.

از سوی دیگر یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: کشورش تدابیری برای افزایش امنیت تمام مکان های دیپلماتیک این کشور در جهان اندیشیده و خواستار اتخاذ تدابیر ضروری برای افزایش امنیت این اماکن در هنگام نیاز شده است.
برچسب ها: مصر ، زخمی ، سفارت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار