فاجعه "هيلزبرو" عنوان بزرگترين پنهان کاري تاريخ انگليس را به خود مي گيرد.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي تلگراف، تازه ترين گزارش درباره فاجعه ورزشگاه "هيلزبرو" نشان مي دهد که پليس انگليس تا چه حد در تصوير نحوه بروز اين رخداد دخل و تصرف کرد و تا چه حد تلاش کرد طرفداران بي گناه تيم هاي ورزشي را مقصر جلوه دهد.
درخواست هاي بسياري براي باز شدن مجدد پرونده "هيلزبرو" در انگليس وجود دارد. خانواده قربانيان اين حادثه مي گويند طي 23 سال گذشته عوامل اصلي اين حادثه شناسايي نشده اند و آنها به تلاش هاي خود براي اجراي عدالت درباره اين افراد ادامه مي دهند.
"ديويد کامرون" نخست وزير انگليس در بيانيه اي از خانواده قربانيان فاجعه هيلزبرو دلجويي کرد و از اينکه به جاي محاکمه شدن عاملان اصلي اين فاجعه اعضاي خانواده آنها به عنوان عوامل آن، سرزنش شده اند، ابراز تاسف کرد.
امروز مشخص شده است از 164 بيانيه پليس درباره اين حادثه 116 بيانيه به نحوي تنظيم شده بود که انتقاد را متوجه تماشاچيان مست و برخي اوباش حاضر در ورزشگاه کند. در همين حال مشخص شده است اين مسئولان پليس دستور داشتند از بيان هر گونه توضيحي که فرض نبود کنترل در ورزشگاه را تقويت کند، خودداري کنند.
دولت قبلي حزب کارگر موافقت کرد به يک هيات بررسي کننده جديد اجازه دهد به اسناد محرمانه اين حادثه دسترسي داشته باشد زيرا خانواده هاي قربانيان اين حادثه نگران پنهان کاري درباره آن هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار