اسماعیل تیموری، مخترع دستگاه ترمز اتومبیل های دیفرانسیل در گفتگو با
خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: این دستگیره روی خودروهای سواری قابل نصب است و اگر خودرو در با تلاق و گودال و جوی آب بیفتد، بدون نیاز به وسایل جانبی، با انجام یک سری تغییرات از داخل با تلاق در می آید.
وی گفت: در این سیستم نیروهای اعمالی بر چرخ ها تفکیک شده است، وقتی لاستیک داخل باتلاق گیر کند و اگر مانعی برای درگیر شدن با لاستیک وجود نداشته باشد، این چرخ با استفاده از سیستم از مدار خارج و نیرو به چرخ مجاور منتقل می شود.
تیموری تصریح کرد: این کار برای اولین بار در دنیا انجام شده است./ح