مددجویان کمیته امداد نهبندان از ابتدای سال جاری تاکنون 71 تخته فرش به متراژ325 متر مربع بافتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی نهبندان صبح امروز در جمع مسئولان شهرستان نهبندان با بیان اینکه از این میزان 49 تخته فرش به ارزش 779 میلیون ریال به فروش رسیده و مابقی در حال فروش است گفت: کمیته امداد امام خمینی نهبندان هم‌اکنون 200 مددجوی قالیباف دارد.

علی قریب افزود: فرش‌های بافته شده بیشتر در نقشه‌های ریزماهی و خشتی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان یکی از اهداف و سیاست‌های مهم کمیته امداد به شمار می‌رود، ادامه داد: این نهاد با اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی زمینه‌های توانمندسازی خانوارهای مددجو را فراهم می‌آورد.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی برای مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی ‌زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: این کارگاه آموزشی به مدت شش جلسه با حضور 45 نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی در مجتمع فرهنگی و تربیتی ریحانه برگزار شد.

قریب تصریح کرد: فرهنگ کار و تلاش، کسب روزی حلال و نقش آن در مدیریت اقتصادی خانواده، اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی، اخلاق در خانواده و احکام جزو موضوعاتی است که توسط اساتید مجرب در این دوره‌های آموزشی برای مجریان طرح‌های خودکفایی مطرح و بازگو می‌شود.

وی افزود: تمامی مجریان اشتغال و طرح‌های خودکفایی شرکت‌کننده در این کارگاه آموزشی، از طرح‌های موفق خودکفایی در سطح شهرستان بازدید کرده و همزمان با برگزاری کارگاه آموزشی از مشاوره‌های تخصصی نیز بهره‌مند شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی نهبندان اضافه کرد: تمامی مددجویان و فرزندان زیرپوشش می‌توانند از امکانات واحد اشتغال و خودکفایی این نهاد در زمینه آموزش و دریافت تسهیلات برای ایجاد حرفه و کار استفاده کنند./ب

برچسب ها: بافت ، فرش ، کمیته ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.