يک راننده تاکسي اهل غزه در شرايط بحرانيسوخت در منطقه اقدام به ساخت خودروي برقي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، در حاليکه غزه در حال سپري کردن بدترين بحران سوخت  است، منذر القصاص، راننده تاکسي 32ساله از ساکنان شهر غزه که به دنبال راه تازه اي براي رفت و آمد بود، نخستين خودروي برقي دست ساز غزه را ابداع کرده است.
وي در گفتگو با خبرگزاري فرانسه اعلام کرد: «من به فکر ساخت خودرويي بودم که مناسب شرايط ما در غزه باشد به ويژه با توجه به اينکه بحران سوخت، مردم را وادار مي کند ساعت ها در پمپ هاي بنزين، در صف بايستند يا مبلغ زيادي در بازار سياه بپردازند».
نه تنها اين خودرو از لحاظ زيست محيطي مناسب است بلکه اين خودروي سفيد کوچک که هيچ دري ندارد و مي تواند دو مسافر را در صندلي عقب خود جاي بدهد، به طور کامل از مواد بازيافتي ساخته شده است.
القصاص مي گويد چندين ماه طول کشيد تا اين خودرو را در کارگاهي در پشت بام خانه اش جاييکه لوازم برقي قديمي را در آن نگهداري مي کند، بسازد.
در حاليکه شاسي اين خودرو کاملا از چوب ساخته شده و لاستيک هاي آن از يک فرغون قديمي گرفته شده است، حداکثر سرعت اين خودروي کوچک فقط بيست کيلومتر در ساعت است.
برخلاف نماي بيروني سفيدش، اين خودرو سقفي آبي رنگ و نماي داخلي به همين رنگ دارد.
در مجموع، ساخت اين خودروي برقي يک هزار دلار (کمتر از هشتصد يورو) هزينه داشته است که مبلغ زيادي براي ساکنان فقير نوار غزه و يک راننده تاکسي به حساب مي آيد.
القصاص، مدرکي در رشته علوم سياسي دارد که هيچگاه از آن استفاده نکرده است.
وي با اعلام اينکه «اوضاع مالي من، يک مشکل واقعي بر سر راه روياهايم است»، افزود: «من در آرزوي اصلاح اين خودرو و افزودن چيزهايي به آن هستم و اينکه کاري بکنم که اين خودرو با انرژي خورشيدي کار کند. من مي توانم اين کار را انجام دهم ولي پول ندارم».
اين خودرو بايد به مدت پنج ساعت با يک کابل برقي شارژ شود و پس از آن مي تواند چهار ساعت کار کند.
وي مي گويد: «من دوست دارم با اين خودروي برقي، غزه را خودکفا کنم يا حتي يک خودروي خورشيدي بسازم».
برچسب ها: غزه ، خودرو ، برقی ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار