عارضه‌های پوستی یکی از مشکلات رایجی است که افراد نیز به آن واکنش بیشتری نشان می‌دهند و برای درمانش بیشتر به تکاپو می‌افتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، گیاه‌درمانگران در این مورد خاص گیاهان و میوه‌های بسیاری را معرفی می‌کنند که نه‌تنها عوارض انواع دارو‌های شیمیایی را ندارند که به لطافت پوست نیز کمک می‌کنند.

برخی از این گیاهان عبارتند از: آواکادو، آویشن، اسیدهای گیاهی، انگور، بابونه، بادام، بادام زمینی، پنیرک، توت فرنگی، جو دو سر، حنا، خارمریم، ختمی، زیتون، شنبلیله، شیرین بیان، شاهتره، صبرزرد، عسل، گزنه، ماست، همیشه بهار و هویج. برای موارد خاص نیز از این گزینه‌ها استفاده کنید. برای نمونه عصاره گیاه شاهتره، اسانس برگ گیاه برگ بو، روغن اسطوخودوس و اسانس نعناع، هر کدام به تنهایی برای رفع خارش پوستی مفیدند.

می‌توانید چهار تا شش گرم مغز بادام شیرین و چهار تا شش گرم مغز بادام تلخ را با 60گرم قند بسایید و حاصل را با دو لیوان آب مخلوط کنید. در نتیجه نوعی شیر بادام به‌صورت امولسیون به‌دست می‌آید که باید آن را در مدت 24ساعت به موضع خارش‌دار بمالید.

درمان اگزما و جوش‌های صورت نیز به کمک گیاهان ممکن است. دو تا چهار گرم گیاه گلدار بنفشه سه رنگ را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید. برای درمان قارچ‌های پوستی نیز مقداری تخم شنبلیله را بکوبید و با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس آن را روی محل مورد نظر قرار دهید./ع

برچسب ها: پوست ، مشکلات ، عارضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.