‎استاندار همدان راهبرد اقتصاد مقاومتي را فرصت خوبي براي بازسازي تعاوني ها ارزيابي کرد و هفته تعاون را ‏فرصتي براي بازنگري و شناسايي نقاط ضعف در اين بخش مهم اقتصاد کشور و رفع کاستي ها دانست.‏

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  همدان؛علي محمد آزاد در هفتمين جشنواره تعاونيهاي برتر استان با يادآوري راهبرد اقتصاد مقاومتي، گفت: با توجه به شرايط موجود اقتصادي در ايران و جهان بايد به سمت استفاده از ظرفيت کامل تعاوني ها حرکت کنيم.
 وي با بيان اينکه امروز دشمن با ورود به مسائل اقتصادي ، بخش حساسي را براي تداوم دشمني انتخاب کرده است، افزود: راه پيروزي در اين نبرد، اقتصاد مقاومتي است و غير از اين نيست و توجه به توان تعاوني ها با در نظر گرفتن اين نکته که تمام مردم در آنها سرمايه دارند، بخشي از اين اقتصاد است.
استاندار اقتصاد کشور را از نظر قانوني، اقتصاد کاملي ارزيابي کرد و افزود: در بخش تعاون بايد فکر و ايده جديدي وارد شود تا بتوان از اين ظرفيت عظيم استفاده کرد زيرا تعاون بخش عظيمي از اقتصاد است که مي توان از آن براي شکوفا کردن همه بخش هاي اقتصادي استفاده کرد.
آزاد با طرح استفاده از سرمايه هاي خرد در بخش تعاون براي انجام فعاليتهاي اقتصادي، گفت: با اين روش بخشي از مشکلات جويندگان شغل را مي توان حل کرد، مثلا با تشکيل تعاوني بيکاران و استفاده از سرمايه هاي خردي که با پس انداز بخشي از يارانه هاي فردي ايجاد شده، مشکل اين بيکاران حل مي شود.
 وي با تاکيد بر اينکه دولت بايد بر روي تعاوني ها نظارت داشته و حق تعاون گران و اعضا را حفظ کند، خاطر نشان کرد:تعداد تعاوني ها مهم نيست بلکه بايد افزايش تعداد سهام داران و اعضا در برنامه ها مورد توجه باشد. استاندار مزيتهاي استان در بخشهاي کشاورزي، صنعت و گردشگري را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: بايد اين ظرفيتها براي توسعه استفاده شود .
از 122 تعاونی استان 17 تعاونی برتر در این همایش معرفی شدند و از آنان تجلیل شد./ب
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.