اظهارنظر در خصوص ارز جزء وظايف بانك مركزي است و هرگونه اظهارنظري در بازار ارز تاثيرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران علي‌ صالح‌آبادي در نشستي كه امروز برگزار شد گفت:‌كارگروهي با مديريت بانك مركزي براي بورس ارز تشكيل شد كه سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان توسعه تجارت، گمرك به عنوان كارگروه‌هاي بورس ارز هستند.

وي ادامه داد: اظهارنظر در حوزه‌ ارزي  جزء وظايف بانك مركزي است و هر اظهارنظري مي‌تواند در ارز اثر‌گذار باشد.

صالح‌آبادي تصريح كرد: سازمان بورس با اعلام آمادگي زيرساخت‌هاي  كار را براي صادركننده و واردكنندگان فراهم كرده تا آنان در بازار بتوانند ارز را مورد معامله قرار دهند.

وي تاكيد كرد:‌تسويه معاملات جديد در مدت كوتاهي نوشته،‌تست و آماده است.

وي اضافه كرد: با صادركنندگان جلساتي برگزار شده است و از هر زماني كه بانك مركزي جمع‌بندي كند، ما آمادگي راه‌اندازي بورس ارز را داريم.

وي هدف اصلي بورس ارز را ايجاد شفافيت و افزايش رقابت دانست.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تصريح كرد:‌ از سال گذشته بانك مركزي طي بخشنامه‌اي به مقام صرافي‌هاي مجاز اعلام كرد تا صادركنندگان، ارز را با نرخ توافقي مورد معامله قرار دهند.

صالح‌آبادي افزود:‌ شركت‌هايي كه در بورس هستند مي‌توانند ارز را به نرخ رايج بازار بفروش برسانند.

وي تصريح كرد: بازار ارز جزئي از بازار بورس تهران خواهد بود و در قالب بورس تهران فعاليت خواهد كرد، كارگزاران بورس ارز را بانك مركزي تعيين خواهد كرد.

صالح‌آبادي اضافه كرد: روش نقل و انتقال به روش امروزي انجام مي‌شود و زمان اجرا را بانك مركزي اعلام مي‌كند.

وي ادامه داد: شركت‌هاي كه در بورس يا فرابورس هستند مي‌توانند از طريق بانك عامل از تسهيلات صندوق توسعه ملي استفاده در اولويت قرار گيرند.

وي در خصوص اجراي فاز دوم هدفمندي افزود: براساس آخرين اعلام تعديل قيمت مطرح نيست و با توجه به قيمت كالاها، سودآوري شركت‌ها مشكلي پيدا نكرده است.

وي ادامه داد:‌ سازمان بورس و اوراق بهادار تلاش مي‌كند تا بازار از نقدشوندگي مطلوبي برخوردار باشد و همواره تلاش براين است كه نقدشوندگي بازار حفظ شود.

وي در خصوص ساز و كار صندوق ثبات بازار سرمايه افزود:‌ در سيستم بانكي قرار شد صندوق ضمانت سپرده تشكيل شود و خود سهام‌داران منابعي را در صندوق بگذراند و از بين خود مدير انتخاب نمايند و زماني‌كه قيمت‌ها بدون منطق بالا مي‌روند بازار به سمت ثبات پيش رود.

برچسب ها: رئیس ، سازمان ، اوراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار