بازار سرمايه كشور از اول سالجاري تاكنون رشد بسيار خوبي را داشته، به طوريكه در بين بازارهاي منطقه همچنان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران علي صالح آبادي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبري خود به مناسبت ايام دهه فجر گفت: بازار سرمايه كشور از اول سالجاري با افزايش تعداد دفعات معامله مواجه بوده كه اين افزايش بيانگر رشد بسيار خوب بازار سرمايه در طي سالجاري است.
صالح آبادي با بيان اينكه در حال حاضر تعداد سهامداران بازار سرمايه به 4/5 ميليون نفر رسيده است گفت: بازار سرمايه توانسته با وجود نوسانات موجود شرايط ايمني را براي فعالان و سهامداران اين بازار فراهم كند به طوريكه براساس آمارهاي داخلي و بين المللي رشد حجم معاملات و شاخص هاي بازار سرمايه كشور ما از افزايش قابل توجهي برخوردار بوده است.
وي در خصوص پذيره نويسي بورس انرژي گفت: پذيره نويسي اين بورس توسط شعبات مختلف بانك ملي در سراسر كشور انجام شده كه از نظر ميزان خريد سهام اين بورس استان تهران و اصفهان داراي رتبه هاي اول و دوم هستند .
وي ادامه داد: بعد از تكميل پرونده پذيره نويسي بورس انرژي و پايان بررسي هاي نهايي در خصوص تعيين هيئت عامل بورس انرژي، هيئت عامل آن تشكيل و اساسنامه و ضوابط مربوط به عملكرد آن تهيه خواهد شد، اما احتمالا اين بورس به طور رسمي از سال آينده فعاليت خود را آغاز مي كند.
*** آرامش اخير در بازار ارز و سكه نقدينگي را به بازار بورس برگرداند
* علي صالح آبادي در ادامه در مورد تاثير تصميمات اخير بانك مركزي در مورد بازار ارز و سكه، گفت: اين تصميمات باعث افزايش انتقال سرمايه به سمت بازار بورس شده به طوريكه در روزهاي اخير تعداد سهامداران و حجم معاملات از رشد بسيار خوبي در بازار بورس برخوردار شده است.
وي تصريح كرد: افزايش نرخ سود سپرده هاي بانكي به 21 درصد با توجه به سهم 20 درصدي صنعت بانكداري در بورس تاثير بسيار مثبتي بر روي معاملات بازار سرمايه داشته كه اميدواريم با ادامه تصميمات مسئولان اقتصادي در حوزه سكه و ارز و مسائل پولي و مالي كشور شاهد رشد روزافزون بازار سرمايه باشيم.
*** پيشتازي بازار سرمايه ايران در بين بورس هاي منطقه و جهان
* رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره رتبه بازار سرمايه ايران در منطقه گفت: بازار سرمايه ايران از لحاظ حجم و تنوع صنايع فعال در منطقه داراي رتبه اول است همچنين بورس ايران در بين بورس هاي جهاني براساس آخرين آمارهاي بين المللي همچنان پيشتاز است كه اين پيشتازي با وجود ركود در بازارهاي مالي و بين المللي از اهميت فراواني برخوردار است كه بيانگر آن است كه بازار سرمايه ايران از يك ثبات بسيار خوبي برخوردار است./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار