سخنگوز سازمان بورس گفت:راه اندازی بورس انرژی اولویت مهم سازمان بورس اوراق بهادار است و هم اکنون در حال تدوین مقررات و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای راه اندازی بورس انرژی هستیم.

علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: راه اندازی بورس انرژی یکی از برنامه های اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران است و امیدواریم بورس انرژی به عنوان چهارمین بورس کشور، نیمه نخست امسال راه اندازی شود.
سخنگوي سازمان بورس تصریح کرد: تقویت جذب منابع داخلی برای تامین مالی بنگاه ها و شرکت ها از برنامه های مهم سازمان بورس و اوراق بهادار در سال جدید است تا این بازار بتواند به رونق تولید کمک کند. در این صورت تامین مالی از طریق بازار سرمایه در سال 91 تسهیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه به زودی ابزارهای جدیدی وارد بازار یرمایه می شوند افزود: از آنجا که با تنوع سازی ابزارهای تامین مالی، نقش بازار سرمایه در گسترش سرمایه گذاری ها و رونق تولید ملی افزایش می یابد، سازمان بورس اوراق بهادار در راستای نقش نظارتی خود تلاش می کند تا ابزارهای جدیدی را به بازار سرمایه عرضه کند.
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تاکید کرد: دستور العمل ابزار اختیار معامله هم به زودی تصویب و جهت اجرا ابلاغ خواهد شد تا این ابزار مالی در سال 91 وارد بازار سرمایه شود. در عین حال، اوراق جدید مرابحه و قرض الحسنه نیز در سال جدید در بازار اوراق بهادار منتشر خواهند شد.
صالح آبادی اضافه کرد: همچنین برنامه مهم دیگر سازمان بورس ادامه پذيرش شركت هاي بزرگ در بورس اوراق بهادار است. در همین راستا، امیدواریم سهام هلدینگ خلیج فارس در نیمه نخست در بورس تهران عرضه شود.
وی اظهار داشت: بحث فرهنگ سازی و آموزش نیز از طریق رسانه ها ادامه خواهد یافت تا مردم بیشتر با بازار سرمایه آشنا شوند، چرا که اگر مردم صحنه اقتصادی نشوند، هیچ رونقی در بازارها به وجود نمی آید. البته در حال حاضر سرمایه گذاران حقیقی حدود 50 درصد معاملات خرد را در بورس اوراق بهادار انجام می دهند و رسانه های گروهی در عمق بخشیدن به بازار و حضور سرمایه گذاران و تصمیم گیری های منطقی آنها، نقش بسزایی ایفا کرده و می کنند.
صالح آبادی تاکید کرد: ارتقای سیستم های الکترونیک بازار سرمایه در جهت افزایش شفافیت و اطلاع رسانی و عرضه ابزارهای مالی جدید از دیگر برنامه های سازمان بورس اوراق بهادار در سال 91 است./ق2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار