رئيس باغ موزه دفاع مقدس از ا‌فتتاح اين موزه در مهر ماه سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار جواد خضرايي ظهر امروز در همايش اساتيد دفاع مقدس با بيان اينکه نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس تاکنون به جايگاه حقيقي خود دست نيافته و در بسياري از موارد انعکاس وقايع آن همراه با اغراق بوده، اظهار داشت: ما نيازي به تشريح جنگ نداريم چون در فرهنگ ايراني ـ اسلامي جنگ همواره مزمت شده اما جهاد براي خدا و دفاع از سرزمين و آرمان‌هاي انقلاب مسئله‌اي است که همواره بايد مورد توجه قرار گيرد.

رئيس باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به لزوم تعميق اخلاقي و تربيتي دفاع مقدس بين جوانان خاطرنشان كرد: ساخت موزه دفاع مقدس، همانطور که انتقال مفاهيم آن بسيار سخت است، کار بسيار دشوار و بزرگي بود و اگر مي‌خواستيم فقط سلاح و تجهيزات در اين موزه نشان داده مي‌‌شد اين کار را به راحتي و در زماني کوتاه انجام مي‌شد اما اين اقدام نمي‌توانست مفاهيم حقيقي دفاع مقدس را به درستي اشاعه دهد.

سردار خضرايي ادامه داد: در 20 درصد ساخت اين موزه، به‌کارگيري ابزار جنگي مد‌نظر بوده و در 80 درصد باقي مانده براي رفع نيازهاي فرهنگي مردم تلاش صورت گرفته است؛ در اين موزه 4 هزار برد اطلاعاتي وجود دارد و سازکار دفاعي براي معرفي کارکردهاي دفاع مقدس انجام خواهد شد يعني هر چند وقت يک‌بار الگويي نو با ادبياتي جديد از يک بعد دفاع مقدس منعکس مي‌شود که نشانگر پويا بودن اين موزه است.

وي با اشاره به نام برخي تالارها و اهداف ساخت آن تصريح کرد: هدف ما اين بود که بعد از بازديد اين موزه افراد به عظمت دفاع مقدس پي ببرند و در اين راستا از هيچ کوششي فروگذار نبوده‌ايم.

رئيس باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: ساخت مسجدي در ابعاد واقعي مسجد خرمشهر، خاکسپاري 8 شهيد گمنام در اين موزه و ساخت سومين پرچم بلند جهان از جمله اقداماتي است که در جهت اعتلاي نام جمهوري اسلامي ايران و ترويج فرهنگ دفاع مقدس انجام شده است.

وي با اعلام اين خبر که در ابتداي مهر ماه سال جاري شاهد افتتاح باغ موزه دفاع مقدس هستيم، اذعان کرد: متاسفانه در مطالعات انجام شده مي‌بينيم که برخي خانواده‌هاي شهدا دچار واگرايي و دلخوري‌هايي شده‌اند که در راستاي  رفع اين کدورت‌ها در تالار پروانه‌ها با پرداختن به ابعاد متفاوت زندگي تمامي شهداي جنگ تحميلي سعي کرديم وظيفه خود را در اين رابطه انجام دهيم.

سردار خضرايي يادآور شد: اين موزه براي آشنايي مردم با واقعيت دفاع مقدس انجام شده به همين جهت با استفاده از ساختارهاي ديجيتالي عکس و اسامي شهدا، عمليات‌ها و تمامي اطلاعات مربوط به دفاع مقدس نمايش داده مي‌شود به طوري که براي جوانان به ويژه دانشجويان جذابيت لازم را داشته باشد.

وي با اشاره به برپايي بيش از يك هزار و 800  جلسه مفهومي براي ساخت اين باغ موزه خاطر‌نشان کرد: اين جلسات براي تطبيق اطلاعات و سنديت بخشيدن به آنها‌ انجام شده و با انتخاب هيئت امناي باغ موزه با مجوز مقام رهبري سعي شده دقت لازم به عمل آيد تا پرداختن به آثار دفاع مقدس، بهترين بازخورد را بين فرهنگيان و دانشجويان داشته باشد.

رئيس باغ موزه دفاع مقدس در پايان اظهار داشت: بازديد اين موزه حدود سه و نيم ساعت طول مي‌کشد و علاقه‌مندان و پژوهشگران مي‌توانند با مراجعه به بزرگترين کتابخانه دفاع مقدس تمامي نيازهاي خود را در اين حوزه رفع کنند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: دفاع ، مقدس ، باغ موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار