شورشيان سودان و نيروهاي دولتي اعلام کردند در دو جبهه با يکديگر درگير شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين درگيري بين نيروهاي دولتي و شورشيان در سودان پس از آن صورت گرفت که آمريکا از خرطوم خواست با يک منطقه غيرنظامي با سودان جنوبي موافقت کند. 

شورشيان جنبش آزاديبخش خلق سودان شاخه شمال در ايالت کردفان جنوبي اعلام کردند روز پنجشنبه روستايي را در شمال شرق شهر کولوگي آزاد کردند اما به جزئيات بيشتر در اين زمينه اشاره نکردند. 

شورشيان جنبش عدالت و مساوات در منطقه دارفور در غرب سودان نيز بطور جداگانه اعلام کردند آنها به همراه گروه ديگري از شورشيان روز پنجشنبه نيروهاي دولتي را در تانگا در ايالت دارفور جنوبي شکست دادند. 

در بيانيه جنبش عدالت و مساوات به جزئيات بيشتري در اين زمينه اشاره نشده اما اعلام شده است شورشيان چند دستگاه خودروي دولتي را تصرف کردند. 

پس از اين دو بيانيه شورشيان سودان ، سوارمي خالد سخنگوي ارتش اين کشور روز جمعه در تلويزيون دولتي سودان ظاهر شد و شورشيان را به حمله به يک روستا متهم کرد.

وي افزود در درگيري بين نيروهاي دولتي و شورشيان ، سي و دو شورشي کشته شدند.

اين درگيري ها پس از آن صورت گرفت که سودان و سودان جنوبي روز سه شنبه مذاکرات با يکديگر را با ميانجي گري اتحاديه آفريقا به منظور حل مسائل امنيتي و ديگر مسائل مورد اختلاف بين دو کشور ازسر گرفتند.

سوزان رايس سفير آمريکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت خودداري سودان از موافقت با يک منطقه غيرنظامي با سودان جنوبي دو کشور را در معرض خطر جنگ قرار مي دهد.  

برچسب ها: سودان ، درگیری ، شورشیان ، خرطوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار