سازمان جهاني بهداشت اعلام کرد سالانه يک ميليون نفر در جهان خودکشي مي کنند و اين رقم همچنان رو به افزايش است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پرس تی وی،خبرگزاري فرانسه، بر اساس گزارش سازمان جهاني بهداشت که به مناسبت دهمين سالگرد روز جهاني پيش گيري از خودکشي، منتشر شد، هر ساله يک ميليون نفر بر اثر خودکشي کشته مي شوند که از مجموع قربانيان سالانه جنگ ها و  آدمکشي ها بيشتر است.

گزارش سازمان جهاني بهداشت تصريح مي کند تقريبا در هر چهل ثانيه يک نفر بر اثر خودکشي در جهان جان مي بازد که اين رقم از شمار قربانيان سالانه جنگ ها و آدمکشي ها  بيشتر است.

اين گزارش مي افزايد رقم اقدام به خودکشي نيز بسيار مهم است به طوري که هر سال حدود بيست ميليون مورد اقدام به خودکشي رخ مي دهد و حدود پنج درصد جمعيت جهان دست کم يک بار در عمر خود اقدام به خودکشي مي کنند.

دکتر شيخار ساکسنا هنگام ارائه اين گزارش به مطبوعات در ژنو گفت مشکل همچنان شديدتر مي شود و خودکشي به صورت مشکل عمده اي براي سازمان جهاني بهداشت در آمده است.

وي گفت خودکشي يکي از علل مهم مرگ و مير در جهان است و در جريان سال هاي اخير ميزان آن در برخي از کشورها شصت درصد افزايش يافته است.
وي افزود خودکشي دومين علت مرگ و مير نوجوانان بين پانزده تا نوزده ساله در جهان است اما ميزان خودکشي در ميان افراد مسن تر نيز بسيار بالا است.

سازمان جهاني بهداشت در گزارش خود همچنين خاطر نشان کرد صرف نظر از طبقه سني و کشورهاي مورد نظر، خودکشي در ميان مردان سه برابر خودکشي در ميان زنان است.

توضيح اختلاف در آمار خودکشي مردان با آمار خودکشي زنان در اتخاذ شيوه هاي افراطي خودکشي در ميان مردان قابل توجيه است.

اين سازمان  فاش کرد ميزان خودکشي در کشورهاي اروپاي شرقي مانند ليتواني يا روسيه بالاتر است.

سازمان جهاني بهداشت همچنين تصريح کرد پائين ترين ميزان خودکشي در کشورهاي آمريکاي مرکزي و آمريکاي جنوبي مانند پرو، مکزيک، برزيل و کلمبيا است.
ميزان خودکشي در آمريکا، کشورهاي اروپايي و آسياي جنوب شرقي در ميانه اين رده بندي قرار دارد.

با وجود اين براي شماري از کشورهاي آفريقايي و برخي از کشورهاي  جنوب شرقي آسيا آماري درباره ميزان خودکشي وجود ندارد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار