بهاي نفت در آستانه نشست بانک مرکزي اروپا که سرمايه گذاران انتظار دارند تدابير حمايتي از منطقه يورو در آن اتخاذ شود و در پي انتشار آمار هفتگي ذخاير نفت آمريکا ، روز پنجشنبه در بازار آسيا افزايش يافت.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه از سنگاپور ، در معاملات صبحگاهي امروز در بازار آسيا ، هر بشکه نفت خام سبک شيرين براي تحويل در ماه اکتبر با شصت و هشت سنت افزايش ، نود و شش دلار و چهار سنت داد و ستد شد و هر بشکه نفت برنت درياي شمال براي تحويل در همان ماه ، با چهل و چهار سنت افزايش يکصد و سيزده دلار و پنجاه و سه سنت معامله شد.
گمانه زني ها در مورد اعلام بازخريد اوراق قرضه از سوي بانک مرکزي اروپا به منظور جلوگيري از افزايش نرخ بهره کشورهاي منطقه يورو که مشکلات اقتصادي دارند ، در روزهاي اخير بازار را تحت تاثير قرار داده است.
تحليلگران موسسه آي.جي مارکتس مي گويند به رغم مخالفت برخي رهبران آلمان ، نگراني ها در مورد تصميم رئيس بانک مرکزي اروپا وجود دارد و ممکن است اميدهاي بازار به يأس تبديل شود.
به گفته تحليلگران ، رضايت بازار تنها با تعهدات نامحدود خريد اوراق قرضه اقتصادهاي ضعيف جلب مي شود و تصور نمي شود اين اتفاق در حال حاضر روي دهد.
نگراني هاي بازار در فضايي وجود دارد که رکود اقتصادي در جهان حکمفرماست و آمريکا و چين ، دو اقتصاد برتر جهان ، رشد اقتصادي ضعيفي را تجربه مي کنند.
به گفته تحليلگران موسسه داو جونز ، وزارت انرژي امريکا قرار است امروز از کاهش پنج ميليون و دويست هزار بشکه ذخيره نفت خود در هفته آخر ماه اوت خبر دهد.

برچسب ها: آسیا ، بازار ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار