مسئول كميته زنان و كودكان شمالغرب كشور بر لزوم حمایت های عاطفی و روانی زنان و كودكان این مناطق تاكید كرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، پیرسمساری مسئول كميته زنان و كودكان شمالغرب كشور گفت: با تشكیل این كمیته تمام مشكلات زنان و كودكان شناسایی و احصا خواهد شد.

وي افزود: مردم روزه دار استان با تمام توان از ساعات اولیه اقدام به كمك رسانی و اهدای خون به جمعیت زلزله زده كرده اند.

وی تاكید كرد: این كمیته از حقوق زنان و كودكانی كه در معرض آسیب های عاطفی و اجتماعی هستند حمایت می كند.

پيرسمساري با بيان اينكه بر اساس آمارهای رسمی، آسیب پذیری زنان و کودکان در مواقع بحران بیشتر از مردان است افزود: برای نمونه در زلزله اخير میزان مرگ و میر زنان و کودکان بیشتر از مردان بود.

وی، با تاکید بر لزوم ارایه آموزش‌های لازم برای مدیریت بحران توسط زنان اظهارکرد: زنان به لحاظ جایگاهی که در خانواده دارند، می توانند نقش بسیار مهمی در مواقع بحرانی ایفا کنند.

پیرسمساری ادامه داد: مشارکت آگاهانه زنان در مدیریت بحران مستلزم ارایه آموزش های تخصصی به آنان می باشد.

وی تاکید کرد: نقش زنان در مراحل پس از وقوع بحران در خصوص حفظ روحیه و انسجام اعضای خانواده و جبران خسارت های مادی و معنوی برجسته تر است.

پیرسمساری گفت: با ارایه آموزش های صحیح و به موقع می‌توانیم هم در پیشگیری از تلفات ناشی از بحران ها و هم در رفع مشکلات ناشی از آنها موثر باشیم.

این كمیته با مدیریت دكتر نسرین پیرسمساری مسئول كميته زنان و كودكان شمالغرب كشور و مشاور امور بانوان استاندار آذربایجان شرقی و متشكل از مشاوران بانوان دستگاه های مختلف، فرمانداری ها و خیرین شروع به كاركرد./س

برچسب ها: لزوم ، حمایت ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.