معاون توسعه و تجارت خارجی سازمان صنعت ,معدن وتجارت استان همدان گفت: از ابتدای امستال صادرات فرش دستبافت با 233 هعزاردلار آغاز و در بازارهای عراق، ایتالیا وکویت به فروش می رسد.


 
به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران همدان ؛ مسعود بکائی از صادرات 4 هزارو 400 تن تولیدات صنایع دستی استان در 5 ماه امسال به ارزش 35 میلیون دلار خبردادو افزود: این میزان صادرات صنایع دستی از گمرک همدان با وزرنی نزدیک به 4 هزارو 400 تن از نظر ارزشی و وزرنی نسبت به مدت مشابه پارسال 9 درصد رشد را به خود احنصاص داده است.
وی ادامه داد: در  5 ماهه گذشته سفال با صادارتی به ارزش 25 میلیون و 300 هزار دلار به کشور ایتالیا ،دانمارک ،هلند، قطر ، امارات و عراق توانسته رتبه نخست محصولات صنایع دستی و رتبه دوم صادرات استان را به خود اختصاص دهد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اضافه کرد: شیشه دست ساز با صادرات 3 میلیون و 89 هزار دلاری و وزن 419 تن با 8 درصد از صادرات در رتبه سوم قرار گرفته است .
بکائی تصریح کرد: دراین مدت 8 قلم انواع محصولات صنایع دستی از طریق گمرک استان همدان صادر شده که قطعات مبلمان، مجسمه گچی، مجسمه پلی استر سبد دست ساز و گلیم اقلام در این بخش است./س
برچسب ها: فرش ، دستبافت ، بازارجهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.