عليرضا سجادپور، معتقد است جشنواره فیلم‌سازان مستقل میتوانست سال‌ها پیش از این برگزار شود، اما برگزاری این جشنواره در حال حاضر نیز در دنیا تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛سجادپور رييس شوراي نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي، با اشاره به اينكه اين جشنواره یک اتفاق مهم در عرصه سینمای بین‌الملل است، گفت: «افق نو» به موضوعاتی مثل آثار ضداستکباری، عدالت‌طلبانه و ضدصهیونیستی می‌پردازد كه حقیقتا جای این موضوعات در دنیا کاملا خالی به نظر می‌آمد و لازم بود ایران به عنوان یک قطب فکری و فرهنگی و همچنين يك پايگاه عدالت‌طلبانه و ضداستکباری در جهان به این امر بپردازد. حتی می‌شود گفت اين اتفاق، سال‌ها دیر رخ داده‌است.
وي با تاكيد بر غافلگير شدن مسئولان جشنواره از استقبال سینماگران جهانی، افزود: وقتی نخستین اقدام براي این کار انجام شد، چون تبليغات و فراخوان را فقط از طريق فضای مجازی منتشر كرديم، آن هم در دنیای غرب، تصور می‌کردیم تعداد آثاري كه ارسال مي‌شود، اندك خواهد بود. اما چیزی نزدیک به هزار اثر به دستمان رسيد و همه را غافلگیر کرد. مخصوصا در بعد آثار بلند سینمایی همه ما غافلگیر شدیم چون واقعا فکر نمی‌کردیم با اين موضوعات اصلا فیلم سینمایی وجود داشته باشد.
سجادپور ادامه داد: ده‌ها فيلم سينمايي برايمان ارسال شده كه اصلا برای نمایش آن‌ها هیچ امکاناتی نداریم یعنی براي اكران آن‌ها، پیش‌بینی زمان و مکان نشده بود و مجبوریم در چند روزی که سینما فلسطین در اختیار جشنواره هست، فقط مختصری و بخشی از اين فيلم‌ها را نمایش بدهیم. اما همين موضوع نشان می‌دهد که چه ظرفیت و پتانسیل خوبی، حتی در دنیای غرب، براي پرداختن به موضوعات ضداستکباری و ضدصهیونیستی وجود دارد.
این مدیر سینمایی با اشاره به اينكه سينما، گران‌ترين و پيچيده‌ترين هنر دنياي امروز است، تاكيد كرد: در همين سينمايي كه يك هنر پيچيده و تكنولوژیک است و  به نظر می‌آید تحت سیطره کامل دنیای غرب قرار دارد، با آثاري كه فرستاده شد، ديديم چه نیروهای خوبي در سراسر دنیا و در همان دنیای غرب وجود دارند كه علاقمندند برای عرضه آثارشان یک ویترین پیدا کنند. جشنواره «افق نو» قطعا یک ویترین خوب برای عرضه این آثار است.
رييس شوراي نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي، جشنواره «افق نو» را در کنار برگزاری کنفرانس «هالیوودیسم» که در جشنواره فجر دو سال گذشته انجام شد، مثل دو بال دانست كه می‌تواند به برخی از اهداف بین‌المللی سینمای ایران جامه عمل بپوشاند.
وي اضافه كرد: در حال حاضر براي مدیریت سینمایی کشور در سازمان سینمایی، پیدا کردن جای پای مناسب نگاه و دیدگاه ایران در عرصه سینمای بین‌الملل کاملا اولویت دارد و تعامل، ارتباط و همکاری با فیلم‌سازانی که با نگاه ضداستکباری، ضدصهیونیستی و عدالت‌طلبانه همسو هستند، بسيار مهم است.
سجادپور ادامه داد: به نظر می‌آید ما باید این حرکت را بسیار جدی بگیریم و مطمئن باشید این آغاز یک حرکت گسترده خواهد بود.
وي همچنين درباره وضعيت اين جشنواره در سال‌هاي آينده گفت: وقتی با یک فراخوان معمولی، در نقطه اول بدون اطلاعات قبلی، فقط در فضای مجازی و در دنیای غربي که فضای تبلیغاتی آن علیه ماست، این‌همه افراد و آثار علاقمند پیدا ‌می‌شود، مطمئنا در گام دوم و در حالی که این حرکت شناخته شده‌تر است، می‌شود جشنواره با ابعاد خیلی خیلی بزرگ‌تر برگزار شود./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار