مجمع جهاني اقتصاد روز چهارشنبه اعلام کرد آمريکا امسال در رقابت ميان اقتصادهاي جهان با دو پله نزول در رده هفتم قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  آسوشيتدپرس ،نظرسنجي سالانه مجمع جهاني اقتصاد نشان مي دهد براي چهارمين سال پياپي آمريکا در فهرست رقابتي ترين اقتصادي هاي جهان قرار نگرفت.
در اين گزارش در عين حال آمده است بزرگترين اقتصاد جهان به سبب ادامه روند خود به عنوان قوه محرکه نوآوري در جهان در چرخه رقابت جهاني باقي ماند.
 اين گزارش مي افزايد مردم آمريکا درست دو ماه مانده به برگزاري انتخابات رياست جمهوري اين کشور اعتماد کمي به سياستمداران خود دارند .
بر اساس اين نظرسنجي سوئيس براي چهارمين سال پياپي رتبه نخست رقابتي ترين اقتصادهاي جهان را به خود اختصاص داده و سنگاپور در رتبه دوم جاي گرفته است.
مجمع جهاني اقتصاد اين رتبه ها را با در نظر گرفتن معيارهايي از قبيل بخش هاي زيرساختي و توانايي کشورها در نوآوري به آنها اعطا مي کند.
بر اساس اين گزارش کشورهاي شمال اروپا از جمله آلمان و انگليس رتبه هاي خوبي را به خود اختصاص داده اند اما کشورهاي جنوب اروپا با مشکلات مهم اقتصادي دست و پنجه نرم مي کنند.
برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد ، نزول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار