مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان گفت: با حمايت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نخستين جشنواره بين‌المللي شعر کردي رضوي شناسنامه‌دار شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران ميمنت آبادي در نخستين جلسه هماهنگي جشنواره شعر کردي رضوي در سنندج گفت: اداره امور فرهنگي، مطبوعات و تبليغات فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان شناسنامه اين جشنواره را   رابه عنوان سندي ماندگار تدوين و به دبيرخانه جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) ارسال كرد .
وي گفت: اين جشنواره همزمان با دهه کرامت و ميلاد امام رضا(ع) در چهار بخش ملي شعر کردي رضوي، بين المللي شعر کردي رضوي، دل نوشته و قطعه ادبي کردي و بخش تجليل از مفاخر فرهنگ و ادبيات کردي رضوي اول و دوم مهر امسال برگزار مي شود.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان افزود : در نخستين جشنواره بين‌المللي شعر کردي رضوي شعراي کشورهاي ترکيه، سوريه و عراق حضور دارند .
ميمنت آبادي با بيان اينكه شرکت کنندگان خارجي  سفيران  فرهنگي  هستند و پيام هاي فرهنگي  ما را با خود به مناطق مختلف دنيا مي برند افزود : لازم است در تبيين و تفهيم فرهنگ رضوي به ميهمانان خارجي نهايت تلاش را داشته باشيم.
وي هدف از برگزاري جشنواره را ترويج و اشاعه فرهنگ و ادبيات رضوي، معرفي، نشر و تقويت مباني تعمق و تفکر رضوي در جامعه ايران اسلامي و فضاسازي جامعه با اصول و ارزش هاي اسلامي برگرفته از سيره ائمه و معصومين اعلام کرد.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان با اشاره به وجود ظرفيت ها و استعدادهاي شعر و شاعري موجود در استان، برنامه ريزي و تلاش مضاعف براي کشف و رشد و پرورش اين استعداد هاي هنري را مهم و لازم دانست.
صالح اديبي و دکتر عبدالرضا رادفر و نامق هورامي  از داوران بخش بين الملل، محمد جواد محبت، علي احسان فريدوني و منصور دولتي  از داوران بخش ملي و سيد اسماعيل حسيني و کژال فداکار و يحيي صمدي  از داوران بخش قطعات ادبي و دلنوشته رضوي نخستين جشنواره بين‌المللي شعر کردي رضوي هستند ./م
برچسب ها: کردستان ، شعر ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.