در حالی که دولت ابتدا اعلام کرده بود، متقاضیانی که تا قبل از سال 84 سندی به نام آنها زده شده باشد، می توانند مسکن مهر دریافت کنند اما اکنون، در زمان تحویل واحدها به متقاضيان اعلام شده که حذف شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در طرح مسكن مهر كه سه سال از آغاز ساخت آن مي گذرد برخي از شرايط  خاص يا عام از سوي دولت اعلام شده ، که براین اساس متاهل بودن، عدم دریافت زمین و تسهیلات دولتی از سال57 و نداشتن سند مالکیت از سال 84 تاکنون جزو شرایط اصلی است.

سابقه 5 سال سكونت نيز كه يكي از شرايط اصلي براي ثبت نام مسكن مهر به شمار مي رود در حال حاضر به گفته برخي از متاقضيان تغيير كرده و اغلب آنها را غافلگير كرده است.

بر اساس اين گزارش در حال حاضر كه بسياري از واحدهاي مسكن مهر در آستانه تحويل هستند از دايره واگذاري خارج شده و واحدهاي اين متقاضيان به افراد  جديد داده مي شود.

سابقه 5 سال سكونت در پرند ثابت ميماند

سعيد صابوني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران بابيان اينكه در قانون ساماندهي  و شيوه نامه 4 شرط اصلي مبني بر  ثبت نام واگذاري مسكن مهر وجود دارد، گفت:  شهر جديد پرند نيز از اين قانون وآيين نامه براي ثبت نام متقاضيان مستثي نيست.

وي در خصوص شرايط واگذاري مسكن مهر در شهر جديد پرند گفت: متقاضیان باید دارای شرایط چهارگانه يعني متأهل یا سرپرست خانواده،عدم دریافت زمین و مسکن از دولت و عدم استفاده از تسهیلات یارانه ای دولت از تاریخ 22/11/1357، عدم مالکیت مسکن و زمین مسکونی از 1/1/1384 و 5 سال سابقه سکونت در استان تهران را دارا باشند.

مدير عامل شهر جديد پرند در ادامه تصريح كرد: در آيين نامه اجرايي سابقه سكونت در استان تهران را حداقل 5 سال اعلام كرده كه ما نيز بر همين 5 سال سكونت اكتفا كرديم و براي متقاضيان بيشتر از اين سال را انتظار نداريم .

صابوني در ادامه اظهار داشت: قانون جديد كه در حال حاضر اعلام شده در پرند مطرح نيست و متقاضيان مي توانند با  5 سال سابقه سكونت در استان تهران واحدهاي خود را تحويل بگيرند.

براساس این گزارش، به نام بودن سند مالکیت که در ابتدا تا قبل از سال 84 برای واجدین شرایط مسکن مهر بلامانع اعلام شده بود هم اکنون برای واجدین شرایط برداشته شده و در واقع این دسته از متقاضیان نمی توانند مسکن مهر دریافت کنند و فرم آنها قرمز شده است.

اين در حالي است كه صحبت هاي مديرعامل شهر جديد پرند كه يكي از پر طرفدارترين شهرهاي جديد مسكن مهر به شمار مي رود بر خلاف اين گزارش را نشان ميدهد./عب

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار