ادرار سوختگي يا درماتيت كهنه بچه،در نوزادان به صورت يك التهاب پوستي حاد و گذرا بروز مي كند و مي تواند به سوختگي،خارش و در نتيجه به هم خوردن آرامش و خواب نوزاد منجر شود.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ سوختگی پای کودکان در صورت درمان نشدن راهی برای بروز عفونت های قارچی است. سوختگی به تنهایی موجب التهاب نیست اما تورم مایع بین بافتی و عفونت در محل زخم موجب التهاب و بروز سوزش و گرما در محل زخم می شود.

 علائم شایع ادرارسوختگی:

 درد، قرمزی و جوش های خارش دار پوست در قسمت پوشک

ترک خوردگی یا زخم پوست

گاهی در نوزادان پسر، پوست قرمز، زخمی و خون آلود می شود.

 چند توصيه براي جلوگيري از سوختگي پاي نوزاد:

- بايد تا حد امکان از بستن پوشک و نايلون به محل خودداري کنيد، ولي اگر گاهي استفاده از پوشک لازم باشد، بهتر است از دو تا سه عدد پوشک با هم استفاده کرد تا جذب ادرار بيشتر شده و تماس بدن با ادرار کمتر شود.

 - بايد از شستشوي بيش از حد محل با آب و صابون و مواد ضدعفوني کننده خودداري کنيد. پس از شستشو با آب، در صورت لزوم از صابون‌هاي ملايم استفاده شود و سپس محل به طور کامل خشک شود.

- زدن پودر بچه مي ‌تواند کمک‌کننده باشد.

- بهتر است به جاي استفاده از حوله، براي خشک کردن، محل را پس از شستشو با باز گذاشتن و هوا خوردن خشک کنيد.

- بايد از پوشک هايي با بسته بندي و نشان استاندارد استفاده کنيد. بعضي از پوشک‌ها خود حالت آلرژي(حساسيت) ايجاد مي‌ کنند و آلرژي زمينه‌ساز سوختگي ادراري مي ‌شود.
 

نکته: اگر با رعايت کردن موارد گفته شده ضايعه بهبود نيافت، بهتر است به پزشک مراجعه کنيد. زيرا همانطور که گفته شد، ممکن است قارچ يا عفونت باکتريايي به اين عارضه اضافه شود و بيماري‌هاي ديگري مي ‌تواند عامل ايجاد کننده و يا حتي تشديد کننده آن باشند که در اين باره تشخيص افتراقي و درمان آنها با پزشک متخصص است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار