تولد نوزاد نارس استرس عاطفی و روانی زیادی را برای والدین ایجاد می کند و عدم توجه به این استرس ها باعث کاهش علاقه و دلبستگی کافی با نوزاد و آسیب پذیری نوزاد و والدین می شود.

صدیقه عباسپور، کارشناس ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: نوزاد نارس  تازه متولد شده به دلیل عدم توانایی در ادامه حیات نیاز به بستری داشته و این امر سبب جدایی وی از خانواده می شود.

وی گفت: تولد نوزادان نارس استرس عاطفی و روانی زیادی را برای والدین ایجاد می کند و عدم توجه استرس های عاطفی و روانی والدین این نوازادان باعث کاهش علاقه و دلبستگی کافی با نوزاد در موقع ترخیص و آسیب پذیری نوزاد و والدین می شود.

عباسپور تصریح کرد: بستری نوزاد نارس در بدو تولد در بخش مراقبت ویژه باعث تجربه استرس نامطلوب بر والدین به خصوص مادران تازه زایمان کرده می شود.

این کارشناس ارشد پرستاری عنوان کرد: از آنجا که در اغلب موارد بستری نوزاد نارس در بخش مراقبت ویژه نوزادان غیر قابل اجتناب است، باید پس از تولد نوزاد نارس باید مادران را برای اولین مواجهه با نوزاد در بخش مراقبت ویژه و برقراری ارتباط مناسب با نوزاد آماده کرد./ح
برچسب ها: نوزادنارس ، استرس ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار